Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Producenci soków stawiają na trend prozdrowotny

Polacy chcą pić soki, bo chcą żyć zdrowo. Jednak produkt te są około trzy razy droższe niż butelkowane wody oraz półtora razy droższe od gazowanych napojów owocowych - podaje firma badawcza Mintel.

Producenci soków stawiają na trend prozdrowotny
Polacy chcą pić soki, bo chcą żyć zdrowo

Jak zaznaczają eksperci firmy Mintel, w Polsce - podobnie jak w innych krajach Europy - rośnie świadomość dotycząca zdrowego stylu życia. Dlatego dużą popularnością nad Wisłą cieszy się kampania "5 porcji warzyw, owoców lub soku", dzięki którym rośnie sprzedaż tych produktów. Soki są zatem uważane jako korzystne dla zdrowia i to jest główny powód wyboru tych produktów przez konsumentów.

Jednak rozwojowi tego rynku szkodzi cena - o wiele wyższa niż w przypadku zamienników - zauważają analitycy. Dlatego ich spożycie w ciągu ostatnich pięciu lat spadło o ok. 5 proc. w ujęciu ilościowym, podczas gdy wydatki na żywność wzrosły w tym czasie.

Wzrost ceny soków to ok. 20 proc. w ciągu ostatnich lat - mimo tego, iż wiele firm brało na siebie wzrosty kosztów. Miały na nie wpływ nie tylko drożejące surowce w postaci owoców, warzyw i koncentratów, ale także podwyżki cen energii, logistyki, transportu czy cukru (w przypadku nektarów i napojów owocowych).

To ten wzrost cen miał najistotniejszy wpływ na wybory Polaków, którzy znaleźli tańsze zamienniki - wody butelkowane naturalne oraz smakowe oraz syropy owocowe, które z tymi wodami są rozcieńczane.

W celu wzmocnienia kategorii soków, nektarów i napojów owocowych, producenci postawili na trend prozdrowotny (wellness) oraz na innowacje produktowe. Stąd komunikaty o braku cukru, konserwantów i dodatki witamin oraz składników mineralnych.

Jednym z przykładów tego trendu są soki i napoje Dr. Witt z portfolio firmy Agros Nova, które stały się marką produktów funkcjonalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynek soków RSS ALERT    /    rynek SNN RSS ALERT    /    soki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.