Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Producent napojów John Lemon przegrał z Yoko Ono

Od listopada próżno szukać napojów John Lemon w pubach i restauracjach. Firma, która je produkuje, ustąpiła argumentom Yoko Ono. Podpisano ugodę ws. nazwy produktu - pisze "Dziennik Zachodni".

Producent napojów John Lemon przegrał z Yoko Ono
fot. za facebook.com/john.lemon.polska

Mało brakowało, a doszłoby do procesu. Skończyło się na ugodzie. Zgodnie z nią, firma z Katowic nie ma prawa do używania tej nazwy (dokładnie: pierwszego członu), ponieważ zdaniem wdowy po legendarnym muzyku Johnie Lennonie, to narusza znak towarowy John Lennon oraz dobra osobiste zmarłego artysty. 

Firma z Katowic nadal może produkować napoje, ale bez słowa "John" w nazwie. Logo i nazwa pozostają w rękach katowiczan, choć nie mogą jej wykorzystywać do celów komercyjnych.

Jak w ogóle doszło do konfliktu? W sierpniu 2016 roku Yoko Ono rozpoczęła procedurę zastrzegania znaku towarowego John Lennon w Europie. W Stanach Zjednoczonych zastrzeżony jest, rzecz jasna, już dawno. 

Robert Orszulak i Daniel Hozumbek, właściciele marki John Lemon, zastrzegli swój znak towarowy w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wcześniej, bo już w roku 2014 (ochrona ważna jest na całym świecie, z wyjątkiem Hiszpanii). Ale i to nie pomogło małej firmie z Katowic w prawnej batalii z potężną artystką.

Jak mówią właściciele marki w rozmowie z serwisem Onet.pl, etykiety w dotychczasowym kształcie pozostaną w sprzedaży do końca roku. Przekonują, że grafika, a przede wszystkim zawartość butelki się nie zmieni.

– Ktoś nam gwizdnął dwie literki "j" i "h" zostaje "on". Zresztą klienci zamawiali "Lemona", a nie "Johna Lemona". Nie myślimy o tym, jako o wprowadzeniu nowej marki. Nie chcemy zaprzepaścić tych ostatnich pięciu lat. Dalej idziemy swoja wytyczoną drogą – mówi Hozumbek.

Więcej w "Dzienniku Zachodnim".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

John Lemon RSS ALERT    /    Yoko Ono John Lemon RSS ALERT    /    Robert Orszulak RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    znaki towarowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Clash of Stars 2017-09-15 22:19:04
    Przegrali i w mediach niestety ;/ clashofstars. com/pl/john-lemon-yoko-ono/113
    • Borsuk 2019-01-12 15:07:57
      Co to ma za znaczenie? Ten napój jest genialnie smaczny ale też strasznie drogi i szukam alternatyw bo bym wydawać musiał majątek. Litr dziennie tego bym pił minimum.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.