Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Promocja wody z kranu nie zaszkodzi rozwojowi rynku wód butelkowanych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2016, 15:49
Promocja wody z kranu nie zaszkodzi rozwojowi rynku wód butelkowanych
Wody butelkowane stały się stałym elementem życia współczesnego Polaka

W ciągu najbliższych 10 lat rynek wód butelkowanych będzie rósł o około 5 proc. rocznie, i nawet promocja wody z kranu nie będzie w stanie zatrzymać tych wzrostów – mówił Leszek Rodak, dyrektor ds. handlu i marketingu, Polska Woda (marka Pimavera), podczas prezentacji raportu KPMG „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”.

Coraz częściej słyszy się o promocji picia wody z kranu, która – zdaniem przedstawicieli przedsiębiorstw wodociągowych – ma wysoką jakość. Zdaniem Leszka Rodaka, jakość wody na wyjściu z kranu jest zupełnie inna niż na ujęciu.

- O co chodzi konsumentowi kupującemu wodę? Aby się nawodnić i orzeźwić w bezpieczny sposób. Są miejsca, gdzie woda z kranu jest dobrej jakości, ale w wielu miejscach, szczególnie na osiedlach z kilkudziesięcioletnią historią, jakość wody daje wiele do życzenia – dodaje Leszek Rodak.

Zdaniem Małgorzaty Skoniecznej, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną, PepsiCo, wody butelkowane są stałym elementem życia współczesnego Polaka, szczególnie w dużych aglomeracjach.

Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska, dodała, że rynek wód będzie rósł. – Woda ma nas nie tylko nawodnić, ale także dostarczyć minerałów. Pijąc wodę butelkowaną konsument ma gwarancję, że nie jest ona przetworzona, czyli oczyszczona, i że jest całkowicie bezpieczna – mówiła.

Jak wynika z raportu KPMG, w 2015 roku Polacy wydali na wodę butelkowaną prawie 4,9 mld złotych, kupując 3,2 mld litrów tego produktu w kanałach off- i on-trade.

- Woda zyskuje na popularności przede wszystkim za sprawą rosnącej roli zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Wiele wskazuje na to, że w kolejnych latach tendencje wzrostowe w segmencie wody będą jeszcze silniejsze – szacujemy, że do 2020 roku wartość sprzedaży detalicznej wody butelkowanej w Polsce przekroczy poziom 6 mld złotych – mówił Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.

Czytaj: Do 2020 r. rynek napojów bezalkoholowych zwiększy się o 14 proc. do 24,6 mld zł - raport

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • patrykcopy 22-09-2016, 16:17:
Zadziwiające! Woda z kranu wchodzi do gry i konkuruje z wodą mineralną? Kto takie rzeczy wymyśla?!

Patryk copywriter

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH