Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pyrsk na Food Show 2017: Rozwijamy się organicznie, aby nie zatracić jakości

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 19:05
Pyrsk na Food Show 2017: Rozwijamy się organicznie, aby nie zatracić jakości
Wojciech Płachetka, współtwórca marki Pyrsk, fot. PTWP

- W sieciach handlowych pojawiają się coraz większe ilości soków tłoczonych. Jako lokalny, drobny producent bardzo się z tego cieszymy. Oczywiście, bardzo trudno będzie nam kiedykolwiek wygrać z Maspeksem. Natomiast to, że dzisiaj zwykły Jan Kowalski, idąc do hipermarketu widzi, że jest coś takiego jak sok NFC z polskich jabłek w tej samej cenie jak sok z koncentratu, sprawia, że zaczyna się przekonywać do tego produktu - mówił Wojciech Płachetka, współtwórca marki Pyrsk podczas debaty "Lokalność i regionalność jako przeciwwaga dla produkcji masowej" na Food Show 2017.

Zdaniem Wojciecha Płachetki ważne jest, aby produkt regionalny był silnie umiejscowiony w regionie, z którego pochodzi .

- Jeżeli przyjedziemy do miasta czy regionu gdzie dany produkt jest wytwarzany to powinniśmy go umieć znaleźć, móc wiedzieć do kogo dotrzeć. Trzeba jednak pamiętać, że fakt, iż produkt jest znany i zakorzeniony lokalnie nie umniejsza jego szans na obecność na innych rynkach, w tym eksportowych. Jabłka grójeckie doskonale się sprzedają i są wykorzystywane nie tylko w rejonie Grójca, ale i na całym świecie - dodał.

Współtwórca marki śląskich soków Pyrsk przyznał, że rynek soków tłoczonych NFC coraz szybciej rośnie, ale pojawia się na nim coraz większa konkurencja.

- Tworząc Pyrsk uznaliśmy, że skupimy się na jakości rezygnując tym samym z części potencjalnych klientów. Mieliśmy zamiar dotrzeć do restauratorów i szefów kuchni, którzy cenią jakość. Regionalizm, który idzie za tą jakością i utrzymywaniem określonych standardów jest pewnym dodatkiem i premią, ale nie przeszkadza nam to w rozwoju marki na innych rynkach - dodał.

Płachetka przyznał, że od wejścia na rynek jesienią 2016 roku (o czym szerzej w wywiadzie) marce Pyrsk udało się zdobyć kilka rynków poza Górnym Śląskiem.

- Dziś jesteśmy obecni także na Dolnym Śląsku oraz w Krakowie i Rzeszowie. Cały czas poszukujemy dystrybutorów w centralnej i północnej Polsce. Naszemu projektowi przyświeca rozwój organiczny żeby nie zatracić jakości. Poszukiwania partnerów są pozytywne. Staramy się żeby były to sprawdzone lokale i dystrybutorzy tak, by konsument, który zobaczy Pyrsk, kojarzył sok i nasz region - dodał.

Współtwórca Pyrska przyznał, że na rynku HoReCa mali producenci muszą rywalizować z dużymi koncernami, którzy w ostatnich latach także wprowadzają do swojej oferty soki tłoczone.

- Także w sieciach handlowych pojawiają się coraz większe ilości soków tłoczonych. Jako lokalny, drobny producent bardzo się z tego cieszymy. Oczywiście, bardzo trudno będzie nam kiedykolwiek wygrać z Maspeksem. Natomiast to, że dzisiaj zwykły Jan Kowalski, idąc do hipermarketu widzi, że jest coś takiego jak sok NFC z polskich jabłek w tej samej cenie jak sok z koncentratu sprawia, że zaczyna się przekonywać do tego produktu. Świadomość społeczeństwa tworzą właśnie największe sieci i to, co one wprowadzą, będzie promowane w przyszłości. Pamiętajmy, że ilość napojów bio czy soków na rynku systematycznie rośnie, natomiast każdy z nas wypije tylko ich określoną ilość w ciągu roku. Kiedyś soki NFC stanowiły niecały procent rynku. Dziś już podążamy do kilku procent, a mam nadzieję, że już wkrótce przekroczymy 10 proc., tak jak to jest w krajach zachodnich - dodał.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pyrsk_ludkowie 03-04-2017, 16:52:
znaczy idzie jak po grudzie ....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH