Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Raport Nielsena: 6 na 10 Polaków zna ceny wszystkich soków, które kupuje

Świadomość cen napojów jest relatywnie wysoka – aż 6 na 10 kupujących zna ceny wszystkich lub większości soków, które zazwyczaj kupuje. Obok silnych marek producentów ważną rolę odgrywają tańsze produkty marek własnych, ale to nie znaczy, że każdy konsument szuka produktów w najniższych cenach. Według raportu Shopper Trends 15% Polaków sięga po napoje bezalkoholowe marek własnych rzadziej niż przed rokiem. Polscy kupujący coraz częściej szukają lepszych produktów, a ponad połowa jest w stanie zapłacić więcej otrzymując gwarancję wyższej jakości - czytamy w najnowszym raporcie Nielsena.

Raport Nielsena: 6 na 10 Polaków zna ceny wszystkich soków, które kupuje
Fot. Shutterstock

1/3 sprzedaży napojów bezalkoholowych w handlu wielkoformatowym przechodzi przez promocje i jest to podobny udział jak dla całego koszyka spożywczego. Kupujący są wrażliwi na promocje, chętnie ich szukają w sklepie, a w przypadku soków 1 na 4 Polaków zawsze kupuje tę kategorię w promocji. Nie da się zrezygnować z promocji napojów bezalkoholowych, ale należy precyzyjnie dobierać mechanizmy oraz promowany asortyment z uwzględnieniem potrzeb różnych grup konsumentów. Ponad 60% sprzedaży promocyjnej w handlu wielkoformatowym to oferta w gazetkach. Najwięcej sprzedaży promocyjnej gazetka generuje w przypadku napojów gazowanych, a najmniej dla wody – tylko nieznacznie powyżej 50%. Kupujący w różny sposób odbierają poszczególne mechanizmy promocyjne. Okładka gazetki odgrywa dwa razy ważniejszą rolę dla napojów gazowanych niż dla soków i napojów.

Jak pokazuje raport firmy Nielsen, popularność poszczególnych wielkości opakowań różni się w zależności od kategorii. Napoje energetyczne, izotoniczne, witaminowe zdominowane są przez małe opakowania o pojemności 0,25l, jednocześnie obserwujemy rosnące znaczenie sprzedaży opakowań 0,5l. Woda butelkowana sprzedaje się przede wszystkim w pojemnościach 1,5l, jednak zgodnie z trendem on-the-go coraz istotniejsze stają się dla niej mniejsze opakowania. Pojemności poniżej 1l odpowiadają w tej kategorii za 30% sprzedaży wartościowej.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    woda RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.48.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.