Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Raport: Polacy na kawę coraz częściej chodzą do fastfoodów

Z najnowszego raportu Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że badani coraz częściej na "małą czarną" wybierają fast foody. W porównaniu z ubiegłym rokiem największy wzrost znajomości całkowitej odnotowały: Starbucks (o 14 pkt. proc.) oraz McCafe (o 13 pkt. proc.), zaś spośród barków kawowych koncernów paliwowych swoją pozycję lidera umocnił Wild Bean Cafe ze wzrostem w wysokości 8 pkt. proc.

Raport:  Polacy na kawę coraz częściej chodzą do fastfoodów
Fot. za ekawy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-06-2013, 10:04
Polacy korzystający z kawiarni sieciowych podobnie jak w ubiegłych latach przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom, kawiarnia sieciowa oraz miejsce pracy. Największy wzrost popularności w stosunku do ubiegłego roku odnotowały jedynie fastfoody (z 22 proc. do 26 proc.).

Najpopularniejsze sieci nie różnią się między sobą, jeśli chodzi o najczęściej podawane motywy odwiedzania. Jednocześnie konsumenci dostrzegają cechy wyróżniające poszczególne sieci: Tchibo przyciąga nie tylko kawą paczkowaną, ale swoją ofertą produktów z kategorii „ułatwiających życie", Empik Cafe również umożliwia łączenie wizyty w kawiarni z innymi zakupami, Grycan wyprzedza konkurencję pod względem jakości ciast oraz deserów, zaś Starbucks to jedyna sieć wskazywana jako modne miejsce.

Użytkownicy kawiarni sieciowych są z ich usług i produktów zadowoleni. To, na co najbardziej narzekają to ceny (20 proc.), zaś tym, co najbardziej by ich zachęciło do częstszego korzystania z kawiarni jest atrakcyjna cena za zestaw kawy z ciastkiem (47 proc.).

W porównaniu z ubiegłym rokiem średnia kwota wydawana podczas jednej wizyty spadła o 2 złote (2012: 23,88 zł, 2013: 21,88 zł).

- Z naszego badania wynika, że klienci kawiarni sieciowych są zadowoleni z ich oferty. Tym, co sprawiłoby, że częściej odwiedziliby kawiarnię sieciową są bardziej atrakcyjne ceny - zarówno w przypadku zakupu zestawu kawy z ciastkiem, jak również możliwość skorzystania z oferty dnia czy wykorzystania karty rabatowej. Mimo, iż po uściśleniu przepisów podatkowych dotyczących napojów kawowych obawiano się wzrostu cen, w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł o 4 punkty procentowe odsetek osób, które w ciągu ostatnich trzech miesięcy odwiedziły kawiarnię sieciową. Wydaje się, że aby w większym stopniu zachęcić konsumentów do odwiedzania kawiarni sieciowych, właściwym krokiem jest rozbudowywanie specjalnych ofert cenowych i programów lojalnościowych. Na zachodnich rynkach coraz większą popularnością cieszy się wykorzystywanie możliwości oferowanych przez technologie mobilne, przede wszystkim aplikacje na smartfony, które umożliwiają m. in. płacenie w lokalach za pomocą telefonu, sprawdzenie adresu najbliższej kawiarni czy zarządzanie swoim kontem w ramach programu lojalnościowego. Można się spodziewać, że tym tropem pójdą też sieci w Polsce" - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.

- Wzrost, jaki odnotowały fast foody jako miejsce spożywania kawy również ma konotacje cenowe. Przykładowo najpopularniejsza wśród klientów kawiarni sieciowych kawa latte w McCafe kosztuje średnio 2 złote mniej niż w kawiarniach sieciowych. Jednocześnie fast foody systematycznie rozszerzają swoją ofertę dla kawoszy, dlatego stają się coraz częściej alternatywą dla kawiarni sieciowych - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marzena Bia RSS ALERT    /    McCafe RSS ALERT    /    ARC Rynek i Opinia RSS ALERT    /    Grycan RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT    /    Empik cafe RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    kawiarnie RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.