Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Red Bull Polska: Właściciele sklepów nie doceniają potencjału kategorii energetyków

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2015, 10:40
Red Bull Polska: Właściciele sklepów nie doceniają potencjału kategorii energetyków
fot. shutterstock.com

- Z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych, liderem w kategorii napoje energetyczne pod względem wartości sprzedaży (wg Nielsen) jest marka Red Bull z udziałem 19,5 proc. – podaje dział komunikacji Red Bull Polska.

Jak podaje dział komunikacji Red Bull Polska, wartość rynku napojów energetycznych w Polsce szacuje się na ok 800 mln zł rocznie, co przekłada się na 116 mln sprzedanych litrów. Rynek rośnie 8 proc. w ujęciu ilościowym i 10 proc. w ujęciu wartościowym, jest to bardzo perspektywiczna kategoria.

- Cały czas jest to niedoszacowana kategoria przez właścicieli punktów detalicznych. Przestrzeń jaka dedykowana jest napojom energetycznym często jest mniejsza bądź równa przestrzeni dedykowanej napojom izotonicznym, podczas gdy napoje energetyczne generują 3-5 razy większą sprzedaż niż izotoniki - wynika z danych firmy Red Bull Polska.

W kategorii napojów energetycznych występuje duża konkurencja – pierwsze cztery marki oraz marki własne generują 78 proc. wartości kategorii napoje energetyczne. Marki własne stanowią 45 proc. sprzedaży w ujęciu wolumenowym oraz  24 proc. w ujęciu wartościowym (w ciągu ostatnich 12 miesięcy widoczny jest delikatny trend spadający).

- Red Bull wszystkie swoje działania opiera na spójnej od lat strategii działania, za co jest ceniony przez firmy współpracujące. W każdym kanale sprzedaży można spotkać krótkookresowe promocje cenowe. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów w Polsce Red Bull wprowadza w tym roku nową wersję smakową – Red Bull Summer Edition - podaje biuro prasowe marki.

 

*źródło danych - Red Bull za Nielsen - Panel handlu Detalicznego, Cała Polska zdefiniowana jako suma kanałów: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże Sklepy spożywcze, Średnie Sklepy spożywcze, Małe Sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe, udziały wartościowe w kategorii Napoje Energetyczne z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych, okres skumulowany marzec 2014 – luty 2015)

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH