Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Reklama napoju Tiger trafi do prokuratury?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2017, 10:48
Reklama napoju Tiger trafi do prokuratury?
fot. materiały prasowe

Dyskusjom na temat skandalicznej reklamy napoju energetycznego Tiger z Dniem Pamięci w tle nie ma końca. Warszawscy radni zamierzają złożyć zawiadomienie do prokuratory o możliwości popełnienia przestępstwa.

O kontrowersyjnej reklamie mówił w Polskim Radiu 24 radny PiS w Warszawie Jacek Ozdoba. Jego zdaniem reklama wypełnia znamiona artykułu 133 kodeksu karnego, który mówi że "kto publicznie znieważa naród lub Rzeczpospolitą Polską, podlega karze pozbawienia wolności do lat trzech". – To nie jest zwykła pomyłka jakiejś agencji PR-owskiej, tylko dywersja wobec narodu polskiego. Działanie miało na celu wprowadzenie poruszenia największych sfer godności i świętości narodu, czyli Powstania Warszawskiego, dla zysku firmy. Wpłacanie 500 tysięcy to może być kropla w morzu zysków – powiedział Jacek Ozdoba w "Polskim Radiu 24".

Według gościa Polskiego Radia 24 "powinna się skończyć era firm, które urządzają antypolską zabawę".

Tymczasem w czwartek na Twiterze były wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński napisał:  "Ludziom w Maspex zabrakło wyobraźni, ale Patrioci nie powinni dołować jednej z największych nie tylko w branży firm kapitału polskiego".

Przypomnijmy, burza medialna wokół marki Tiger rozpoczęła się kilka dni po tym, jak 1 sierpnia na Instagramie na profilu marki napoju Tiger z portfolio Maspex Wadowice opublikowano grafikę z wyciągniętym środkowym palcem z zawiniętą na nim kokardką. U góry znajdował się napis „1 sierpnia dzień pamięci”, a u dołu dopisek: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!” oraz wizerunek puszki napoju Tiger i tygryska charakterystycznego dla tej marki. Internauci, dziennikarze i influencerzy zarzucali marce, że w skandaliczny sposób nawiązała do obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Maspex, jak i agencja J. Walter Thompson Group Poland, odpowiedzialna za obsługę marki Tiger w social mediach oraz prezes wadowickiej grupy Krzysztof Pawiński, oficjalnie przeprosili za publikację tego wpisu. Firma przekazała 500 tys. zł w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców” organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej.

Zdecydowano się także na usunięcie profilu na Instagramie, a także na Twiterze. W uzasadnieniu napisano: "Nie widzimy możliwości kontynuowania komunikacji w dotychczasowym formacie".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jozK 20-08-2017, 16:54:
Nie widać ,aż takiego naruszenia.Przeprosili,pomogli ostatnim Powstańcom ,a nikt nigdy tego nie zrobił wcześniej.
To nalezy cenić i być pewnym ,od takiej firmy jak Maspex ,że to było i nigdy więcej coś takiego się nie zdarzy.Gdyby nie atak ,wszyscy już dawno zapomnieliby sprawę.Firma ma potężne zasługi dla dzieci i ogólnie wsparła setki inicjatyw.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH