Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie popularność soków i nektarów w opakowaniach plastikowych

  • Autor: portalspozywczy.pl / PM
  • Data: 23-01-2014, 15:47
Rośnie popularność soków i nektarów w opakowaniach plastikowych
fot. materiały prasowe / Tymbark

Zauważalna jest zmiana preferencji opakowaniowych polskich konsumentów soków i nektarów - w przeciągu kilku lat zwiększyła się ilość opakowań plastikowych kosztem opakowań szklanych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Barbara Groele, sekretarz generalny Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

Jak podaje Barbara Groele, w roku 2011 liderem wśród opakowań do soków i nektarów był karton i jego pozycja wydała się być perspektywicznie niezagrożona (Polska - 67 proc., UE - 65 proc.). Drugą pozycję w UE zajmują butelki plastikowe (25 proc.), szklane - blisko 10 proc. W Polsce natomiast drugą pozycję zajmują butelki szklane (29 proc. w sokach i nektarach), a plastikowe - 4 proc. Tymczasem jeszcze w 2010 roku kartony w Polsce stanowiły 65,4 proc. opakowań soków i nektarów, butelki szklane - 34 proc. i na końcu butelki plastikowe - 0,6 proc.

- Zauważalna jest zmiana preferencji opakowaniowych polskich konsumentów. W przeciągu kilku lat zwiększyła się ilość opakowań plastikowych kosztem opakowań szklanych. W opakowaniach szklanych coraz więcej jest soków małych firm, ale wciąż jest to jeszcze niszowa produkcja. Również produkty sokownicze typu premium dużych firm również znajdują pewną niszę w opakowaniach szklanych - mówi Barbara Groele.

Jak dodaje, linie do rozlewu w technologii aseptycznej i tzw. barierowej do butelek PET są coraz bardziej dostępne cenowo dla producentów, dlatego możemy założyć, że ten segment soków będzie powoli wzrastał kosztem kartonów - komentuje Barbara Groele.

Ponadto - jak podkreśla Ewa Ostrowska, konsultantka branży opakowaniowej, z badań wynika, że konsumenci oczekują wygody, zarówno w transporcie jaki i użytkowaniu, więc jeśli mają do wyboru ten sam produkt podany w kartonie, szkle, czy w butelce PET - wybierają to ostatnie opakowanie.

Przykłady firm, które - obok opakowań kartonowych - używają butelek PET, to Hortex, Maspex, Coca-Cola (soki Cappy) czy Sokpol.

Jak podkreśla Dorota Liszka, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej, Grupa Maspex Wadowice, soki, nektary i napoje w opakowaniach plastikowych są bardzo silną stroną oferty marek Tymbark czy Kubuś z portfolio firmy. Wiąże się to głównie z atrybutem wygody i funkcjonalności.

- Pod względem jakościowym produkty w opakowaniach plastikowych nie odbiegają one od produktów w opakowaniach szklanych, czy kartonowych. Tymbark od 2004 roku posiada technologię, która umożliwia produkcję soków, nektarów i napojów w opakowaniach plastikowych bez użycia konserwantów i sztucznych barwników. Dzięki tej inwestycji kilka lat temu, oferta Tymbarku i Kubusia pod kątem opakowań została mocno rozbudowana i zdobyliśmy silną przewagę konkurencyjną - komentuje Dorota Liszka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH