Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Napoje

Rynek kawy - "ekspresowe" tempo rozwoju. Wywiad z dyrektorem Działu Kaw i Napojów w Nestlé Polska

Jeśli patrzymy na obecne trendy, których jest naprawdę wiele, widać, że rynek kawy ulega zmianom. Zwraca się uwagę na pochodzenie kawy, na to jak prażone są ziarna, na metody parzenia, a także różne rodzaje latte i cappuccino, które można przyrządzić w domu za pomocą jednego przycisku. Możliwe, że kawa ma nawet potencjał, by stać się częściowo nowym softdrinkem – to kierunek, który już widać w kawie parzonej na zimno czy kawie nitro - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Arthur van Keeken, dyrektor Działu Kaw i Napojów w Nestlé Polska.

Rynek kawy -
Arthur van Keeken, dyrektor Działu Kaw i Napojów w Nestlé Polska

Kawa jest częścią popkultury. Jakie to niesie szanse i zagrożenia dla producentów kawy?

Kawa rzeczywiście jest częścią stylu życia, co dla nas, jako firmy oferującej marki kawy oraz dla naszych interesariuszy, kreuje mnóstwo pozytywnych szans. Jak wiadomo, kawa spełnia funkcje pobudzające zwłaszcza o poranku, ale oprócz tego spełnia też funkcje społeczne i integracyjne. To sprawia, że konsumenci są coraz mocniej zainteresowani jej wartościami – jak smakuje, jaki jest jej skład, skąd pochodzi. Z jednej strony stawia to przed producentami wiele wyzwań, ale z drugiej tworzy sporo szans, aby tworzyć produkty jak najbardziej interesujące dla konsumentów. Podążanie za ich potrzebami się opłaca, co jest wyraźnie widoczne w cenie, jaką są oni gotowi zapłacić za kawę w markowej kawiarni, gdzie kawa kosztuje powyżej 10 zł. Dla porównania porcja kawy np. rozpuszczalnej kupionej w sklepie to koszt około 30 gr. Jest to zatem kategoria o chyba największej rozpiętości między detalem a HoReCa.

Generalnie naszym odniesieniem jest w niej wartość per porcja, a nie ilość porcji na osobę. Chodzi o to, aby generować większą wartość dla klienta. W Nestlé staramy się tę szansę wykorzystywać chociażby dzięki szerokiemu portfolio produktów – oprócz kaw rozpuszczalnych NESCAFÉ mamy także w ofercie systemy Dolce Gusto i Nespresso, a teraz także alians ze Starbucks.

Czy podkreślanie w komunikacji dla konsumentów profesjonalizacji jako waloru kawy, albo innowacje w kierunku specjalizacji czy nawet personalizacji kawy, mogą pomóc producentom i markom?

Oczywiście, że tak! Kiedyś witając gości w domu, pytaliśmy ich czy chcieliby się napić kawy, a teraz pytamy jakiej kawy chcieliby się napić. I dlatego powinniśmy specjalizować i personalizować kawy. Możemy je oferować trochę ‘alla carte’, czyli według potrzeby czy nastroju konsumentów. Dodając do niej różne wartości, pokazujemy, że to nie jest tylko zwykły napój, ale może mieć np. różną moc, smak, zapach czy pochodzenie.

I tak np. system Dolce Gusto daje możliwość przygotowania około 50 rozmaitych rodzajów kaw – poczynając od klasycznej czarnej, po różne warianty cappuccino, latte czy lungo.

Jak rosnąca świadomość Polaków na temat kawy i sposobów jej przygotowania wpływa na tworzenie kawowej oferty Nestlé?

więcej informacji:

Arthur van Keeken RSS ALERT    /    Nestle Polska RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Nescafe RSS ALERT    /    Nescafe Dolce Gusto RSS ALERT    /    Nespresso RSS ALERT    /    Dolce Gusto RSS ALERT    /    rynek kawy RSS ALERT    /    trendy na rynku kawy RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Artur 2018-12-22 10:33:46
    Nestle, nigdy im nie zapomnę, że zlikwidowali markę Ricore i wpakowali Nescore z innym składem dla klienta z europy środkowo-wschodniej... na szczęście jest amazon.fr

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.92.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.