REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek musi zaspokajać oczekiwania szybko rosnącej liczby świadomych konsumentów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2015, 12:21
Rynek musi zaspokajać oczekiwania szybko rosnącej liczby świadomych konsumentów
Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie-Grupa PGU

Pojawienie się na rynku coraz większej ilości napojów oraz produktów funkcjonlanych nie jest trendem, a raczej odpowiedzią na trend związany ze stylem życia obserwowanym przez ostatnie lata - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie-Grupa PGU (producent Staropolanki i Wielkiej Pieniawy).

REKLAMA

- Żyjemy coraz szybciej, mając coraz mniej czasu na celebrowanie posiłków i prawidłowy odpoczynek. Z drugiej strony mamy potrzebę zdrowego odżywiania, bycia fit, coraz częściej również uprawiania aktywności fizycznej. To wszystko składa się na fakt, że mając mało czasu, chcemy szybko i efektywnie zaspokoić łaknienie oraz uzupełnić brakujące minerały. Chcemy mieć też poczucie kontroli nad bilansem przyswajanych dziennie wartości odżywczych. Dlatego sięgamy często po suplementy diety i coraz częściej po żywność wzbogacaną - przyznaje Bogdan Szladewski.

Jak dodaje, w efekcie tylko 2 proc. Polaków uważa swoją dietę za niezdrową. - W tym kontekście trzeba przyznać, że „trend” przynosi duże korzyści dla społeczeństwa. Coraz więcej osób interesuje się pochodzeniem i składem jedzenia i napojów - mówi wiceprezes Uzdrowisk Kłodzkich.

I przytacza badania, z których wynika, że aż 74 proc. kobiet i 58 proc. mężczyzn czyta w sklepie skład produktu, zanim włoży go do koszyka. Z kolei według badań TNS Polska ponad połowa Polaków ma dużą świadomość, jeśli chodzi o dzienne zapotrzebowanie na wartości odżywcze i odpowiednie uzupełnienie płynów. 60 proc. deklaruje, że stawia na zdrowy styl życia i racjonalne odżywianie. Przy tym znacznie większą wiedzę w tym zakresie wykazują osoby młode z lepszym wykształceniem – a to oznacza, że choć wciąż potrzebna nam edukacja żywieniowa, rynek musi zaspokajać oczekiwania błyskawicznie rosnącej liczby świadomych konsumentów.

Rośnie świadomość konsumentów, co - zdaniem Bogdana Szladewskiego - wynika z dużego nagłośnienia tematu zdrowego odżywiania się oraz doboru odpowiednich produktów.

- Nadal jesteśmy na początku drogi budowania rynku w tym obszarze. Mnogość przeróżnych produktów, coraz to nowych i coraz bardziej innowacyjnych nierzadko wprowadza chaos w komunikację z konsumentami, dlatego można przyjąć, że jeszcze dużo pracy przed producentami w zakresie przygotowywania optymalnych produktów, odpowiadających na potrzeby konsumentów. Zaś po stronie samych konsumentów dużo wysiłku aby efektywnie wybierać produkty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb - dodaje Szladewski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH