Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Segment żywności funkcjonalnej będzie rósł szybciej niż rynek FMCG

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-08-2014, 12:50
Rynek napojów funkcjonalnych jest wart około 1 mld zł
fot. materiały prasowe / Vitaqua

- Kategoria żywności funkcjonalnej jest nadal w Polsce bardzo słabo rozwinięta, znacznie słabiej niż na bardziej dojrzałych rynkach zachodnich. W związku z tym Polacy nadal nie do końca rozpoznają i rozumieją czym są poszczególne produkty w kategorii, do czego służą czy kiedy z nich korzystać - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jan Sieńczewski, członek zarządu, Vitaqua, dystrybutora napojów funkcjonalnych Vitamizu.

Jak podkreśla Jan Sieńczewski, segment żywności i napojów funkcjonalnych będzie rósł i to w tempie znacznie przewyższającym średnią na rynku FMCG. - Kluczowym elementem jest komunikacja z polskimi konsumentami: my, producenci, musimy wytłumaczyć konsumentom, jakie funkcje mają nasze produkty, do czego służą, czym różnią się od innych produktów funkcjonalnych, w jakich momentach należy z nich korzystać itd. Tak naprawdę jest to edukacją - dzisiaj Polak myśli, że woda witaminowa, energetyk i izotonik to w zasadzie to samo, a są to zupełnie inne produkty - mówi członek zarządu Vitaqua.

Jak dodaje, rynek napojów funkcjonalnych jest wart około 1 miliard złotych, z czego ponad trzy czwarte to energetyki, a niecałe 20 proc. to izotoniki. Reszta napojów, w tym te z dodatkiem witamin, to kategorie dopiero raczkujące.

Sieńczewski nie obawia się, że sytuacja materialna Polaków wpłynie negatywnie na popyt na żywność funkcjonalną. - Pomimo tego, że żyjemy w tzw. dobie kryzysu, żyjemy również w czasach coraz większej świadomości konsumentów. Chcemy żyć długo i zdrowo, zdajemy sobie sprawę z tego, że czasem lepiej sięgnąć do kieszeni aby zadbać o siebie, niż oszczędzać na jakości produktów spożywczych. Z jednej strony zwracamy uwagę na jakoś produktów rolniczych, chcemy kupować od lokalnych producentów, szukamy produktów bio, eko czy fair trade. Z drugiej zaś oczekujemy coraz więcej od produktów po obróbce technologicznej, m.in. żeby były oparte na naturalnych składnikach, czy właśnie, żeby miały różne dodatkowe funkcjonalności, np. dodane witaminy czy minerały, wspieranie metabolizmu, efekty relaksujące czy pobudzające - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Renia 08-08-2014, 10:13:
Do konca nie kumam czym sa napoje funkcjonalne, dla mnie funkcjonalna jest herbatka czarna z teekanne, albo kawa rozpuszczalna. Funkcjonalne bo pije codziennie, a sporadycznie siegam po jakies napoje gazowane.
  • owoce i warzywa :) 07-08-2014, 13:41:
bzdura... rynek energetyków jest wart ponad 800 mln, rynek izotoników 130-150 mln, napoje witaminowe nie przekraczają "progu wyborczego" :) wystarczy poczytać składniki w tych napojach witaminowych i wszystko jasne. Syf jaki nam oferują producenci nie ma nic wspólnego z witaminami, poza nazwą na opakowaniu... owoce i warzywa, teraz jabłka polecam :)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH