Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek soków: Liczy się "świeżość"

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2015, 12:26
Rynek soków: Liczy się
Rośne znaczenie segmentu soków NFC; fot. KUPS

Segment soków nie z koncentratu (NFC) ma coraz większe znaczenie na rynku. Zarówno producenci napojów, sadownicy i grupy producenckie, jak i sieci handlowe, liczą na wzrost popularności tego typu produktów.

Soki NFC (głównie w 5-litrowych opakowaniach bag-in-box) ma w swojej ofercie coraz więcej grup producenckich. Większość z nich potwierdza, że posiadanie własnej bazy surowcowej w postaci sadów, sprawia, że produkcja soków to świetny interes.

Ale także duże firmy stawiają na takie produkty i na niekorzyść sadowników wpływa fakt, że ich nowi konkurenci mają większy potencjał sprzedaży i mocniej rozwiniętą dystrybucję. Przykładem może być tu Hoop Polska, który jesienią wprowadził na rynek sok NFC marki Jupik, która do tej pory znana była z napojów dla dzieci. Sok pakowany jest w 3-litrowe opakowania bag-in-box. Firma planuje dalsze działania w tej kategorii – zarówno w marce Jupik, jak i w segmencie soków paskalizowanych (metoda uzyskiwania świeżych soków przy zachowaniu wszystkich podstawowych wartości odżywczych i witamin), które muszą być przechowywane w warunkach chłodniczych. Takie produkty są już w ofercie Kofoli (właściciela Hoopa) na rynkach w Czechach i na Słowacji pod marką Ugo.

Co ciekawe, soki NFC już wędrują na półki dyskontów. Dla największego dyskontera – Biedronki – soki w opakowaniach bag-in-box marki własnej Vital Fresh dostarcza firma Bewa, która do tej pory odpowiadała za dostawy wód źródlanych.

Inne sieci także starają się urozmaicać ofertę świeżych soków, nie tylko tłoczonych, ale także tych ultraświeżych – w szklanych butelkach. Ale są też już pierwsze innowacje - np. Biedronka i Carrefour testują w swoich sklepach samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy.

Eksperci prognozują, że rynek soków i nektarów owocowych w najbliższych sezonach będzie zachowywał się stabilnie z lekką tendencją zwyżkową. Jest ona zasługą głównie dynamicznie rozwijającej się kategorii soków świeżych (NFC).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH