Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek soków na wzrostowej fali

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2017, 12:41
Rynek soków na wzrostowej fali
fot. shutterstock

Prozdrowotne trendy sprzyjają producentom soków. Polski rynek sukcesywnie choć małymi kroczkami rośnie. Według Euromonitora w 2016 r. jego wartość wyniosła 5,5 mld zł wobec 5,1 mld zł w 2015. Z kolei prognozy mówią o tym, że na koniec 2017 r. wartość tego rynku sięgnie 5,8 mld zł a w 2019 r. 6,1 mld zł.

W opublikowanej w 2016 roku przez Instytut Żywności i Żywienia uaktualnionej piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, warzywa i owoce znalazły się u podstaw diety, a jedną z ich porcji może stanowić szklanka soku. Najwyraźniej polscy konsumenci wzięli sobie te dane do serc, bo konsumpcja soków owocowych w Polsce rośnie. Jak pokazuje raport AIJN, Polacy wypili w 2016 roku 543 miliony litrów soków owocowych – czyli równowartość pojemności 217 basenów olimpijskich.

Z danych firmy badawczej Euromonitor wynika, że w 2016 r. liderem segmentu soków w Polsce była firma Maspex, zaraz za nią uplasowały się sokowe marki należące do takich spółek jak odpowiednio: Hortex Holding, Jeronimo Martins, Fortuna i Tesco Polska. 

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex, zapewnia, że segment soków i nektarów to duży, dojrzały rynek, dlatego nie oczekuje tu nie wiadomo jakich wzrostów, ponieważ spożycie soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce kształtuje się na wysokim poziomie. - Maspex z markami Tymbark, Kubuś, Tarczyn, DrWitt i Caprio jest liderem rynku - można powiedzieć, że oferujemy produkty dla każdego i na każda okazję. Dużo w tej kategorii się dzieje – tylko w tym roku wprowadziliśmy na rynek już kilka nowości. Przykładowo: nową linię Kubuś Waterrr Sport - wodę z witaminami, nowe smaki w ofercie Kubuś Play, nowe opakowania i smaki: Guava i Pomelo w linii Owoce Świata od Tymbarku,  Lemoniadę Tymbark, czy DrWitt Premium w nowych opakowaniach - poręcznych litrowych butelkach. Przez cały rok wspieramy nasze napojowe marki reklamowo, także na pewno warto mieć je w sklepach – zapewnia prezes Maspeksu.

Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex, zapewnia, że spółka stara się wykorzystać pozytywne trendy panujące w kategoriach, w których działa jako producent. - Nasze udziały w polskim rynku markowych soków, nektarów i napojów od kilku lat dynamicznie rosną. W ciągu ostatnich kilku lat marka Hortex zwiększyła udziały w rynku markowych soków, nektarów i napojów o ponad 5 punktów procentowych. Jesteśmy dużym graczem, który istotnie zwiększa sprzedaże i udziały. Szczególnie cieszą dwucyfrowe roczne przyrosty sprzedaży produktów pod marką Hortex - mówi Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 334) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH