Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Soki i nektary wpływają na poprawę wyników branży napojowej

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 02-09-2014, 08:46
Rynek soków odrabia straty
Producenci soków i nektarów stają się także coraz bardziej otwarci na innowacje

Po kilku latach spadków w Polsce znowu rośnie sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych (SNN) - pisze "Rzeczpospolita".

Upalny lipiec nie wywołał przełomu na krajowym rynku napojów bezalkoholowych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2014 r. wydaliśmy na nie - nie licząc lokali gastronomicznych - niespełna 7,2 mld zł, o 3,3 proc. więcej niż przed rokiem - podaje Coca-Cola HBC za firmą badawczą Nielsen. Z taką dynamiką rynkowi daleko jest do okresu boomu sprzed kilku lat. Jednak w porównaniu ze słabym 2013 r. producenci mogą mieć powody do zadowolenia. W całym ubiegłym roku sprzedaż napojów bezalkoholowych zmalała o 1,1 proc., do 11,76 mld zł - czytamy w "Rz".

Duży wpływ na poprawę wyników branży mają w tym roku soki i nektary. Nielsen podaje, że od 1 stycznia do końca lipca 2014 r. wydaliśmy na nie prawie 1,2 mld zł, o 7,6 proc. więcej niż w rok wcześniej. Sokom i nektarom trudno byłoby wyjść na prostą, gdyby nie kampanie promocyjne: zarówno te prowadzone przez Krajową Unię Producentów Soków, jak i poszczególne spółki. Firma badawcza Kantar Media podaje, że w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku łączne wydatki reklamowe na soki i nektary przekroczyły nieco 66 mln zł wobec ok. 58,3 mln zł przed rokiem.

Eksperci zwracają uwagę, że producenci soków i nektarów stają się także coraz bardziej otwarci na innowacje. I to nie tylko w zakresie smaków czy dodawania witamin, ale także opakowań. Coraz popularniejsze są u nas soki i nektary w plastikowych butelkach typu PET - pisze "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelnik 02-09-2014, 09:18:
ludzie nie kupują soków bo one nie przypominają soków z owoców, to woda z jakimś koncentratem i cukrem, już od kilku lat przestałem kupować te oszukańcze produkty

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.