Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek soków wyciskanych będzie rósł

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 29-08-2013, 10:38
Rynek soków wyciskanych będzie rósł
Fot. flickr.com

Rośnie sprzedaż soków wyciskanych bezpośrednio z owoców, dostępnych w kartonach aseptycznych Tetra Pak. Segment ten staje się coraz bardziej atrakcyjny zarówno dla konsumentów, jak i producentów soków oraz opakowań - jak wynika z danych Nielsen, w pierwszych czterech miesiącach 2013 roku odnotowano trzykrotnie większą wolumenową dynamikę wzrostu w tym segmencie niż na rynku soków odtwarzanych z zagęszczonego soku owocowego. W tym czasie sprzedano o 16 proc. więcej soków NFC w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Soki wyciskane bezpośrednio z owoców (ang. - NFC, not from concentrate) są nadal nowością na polskim rynku, choć ich sprzedaż rośnie obecnie w dynamicznym tempie. Wyróżnia je to, że dzięki pasteryzacji i zastosowaniu kartonowego aseptycznego opakowania, zachowują świeżość i naturalny smak przez wiele tygodni bez konieczności dodawania konserwantów.

Znane na Zachodzie soki NFC w kartonach zyskują na popularności również wśród polskich konsumentów. Wg danych z panelu detalicznego Nielsen w 2012 roku stanowiły one wolumenowo 7 proc. całego segmentu soków. W tym samym roku, wg estymacji konsumpcji, dokonanych przez Euromonitor International, przeciętny Polak wypił 0,2 litra soków wyciskanych.

Jednak w porównaniu z takimi krajami jak Francja czy Wielka Brytania, gdzie spożywa się rocznie ponad 7 litrów soków NFC na osobę, Polska wciąż pozostaje w tyle zestawienia. Ze względu na stosunkowo dużą konsumpcję klasycznych soków i napojów owocowych per capita w Polsce można oczekiwać, że nowy segment soków wyciskanych cieszyć się będzie rosnącym zainteresowaniem konsumentów.

Na rynku soków, nektarów i napojów, dość mocno nasyconym pod względem konsumpcji per capita, rosnące zainteresowanie konsumentów sokami wyciskanymi owocuje wdrożeniami nowych produktów w opakowaniach Tetra Pak.

- By wyróżnić pasteryzowane soki NFC na tle szerszej kategorii sokowo-napojowej, producenci i detaliści decydują się na wprowadzenie ich w nowych formatach kartonów Tetra Pak. Przykładem takich wdrożeń jest pojemność 750 ml. Mniejsze opakowanie jest również lepiej dostosowane do potrzeb i preferencji konsumentów w jedno-, dwuosobowych gospodarstwach domowych, których liczba rośnie z roku na rok - mówi Sylwia Łoniewska, Kierownik ds. Kategorii Soków i Napojów, Tetra Pak.

Soki NFC zaliczane są do grupy produktów Premium ̶ skierowanych do najbardziej wymagających konsumentów, którzy zwracają uwagę na właściwości odżywcze produktów i ich walory sensoryczne.

Soki NFC poddawane są metodzie utrwalania, jaką jest pasteryzacja. Polega ona na podgrzaniu produktu do określonej temperatury, a następnie jego schłodzeniu. Soki te często zawierają miąższ owoców, ponieważ są najmniej przetworzone i posiadają najwięcej wartości odżywczych.

O tym, że soki NFC znajdują swoje miejsce na rynku, świadczy również fakt, że konsumenci są gotowi zaakceptować ich dość wysoką cenę. Wg danych Nielsen za litr soku wyciskanego w 2012 roku trzeba było średnio zapłacić ok. 8,5 zł. Wyższa kwota, którą konsumenci gotowi są wydać na soki NFC, to także dodatkowe źródło marży dla producentów i sprzedawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH