Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wód funkcjonalnych będzie rósł, ale nie znacząco

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-06-2013, 12:56
Rynek wód funkcjonalnych będzie rósł, ale nie znacząco
Coraz więcej firm wprowadza do oferty wody z jodem, magnezem, potasem czy wapniem

- Segment wód funkcjonalnych w Polsce to nadal nisza rynkowa. Tak naprawdę kategoria ta dopiero "startuje", ale patrząc na rozwój tego segmentu w krajach europejskich można spodziewać się że polski konsument już niedługo będzie mógł zakupić coraz to nowe warianty tego rodzaju wód - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marek Kmiecik, dyrektor marketingu Hoop Polska Sp. z o.o., członek zarządu.

Zdaniem rynkowych ekspertów, rodzący się segment wód funkcjonalnych, który obecnie robi ogromną furorę na globalnych rynkach może spowodować w najbliższych latach nie lada rewolucję także na polskim rynku wody. Coraz więcej firm wprowadza do oferty wody z jodem, magnezem, potasem czy wapniem.

Wody funkcjonalne mają z pewnością duże perspektywy. Ten rynek wód będzie na pewno rósł w najbliższych latach, ale nie będą to znaczące wzrosty, ponieważ przy nieadekwatnej rentowności tych produktów, na inwestycje w jego rozwój będą mogli sobie pozwolić tylko najwięksi gracze rynkowi. Będą to raczej działania budujące markę podstawową danego producenta - mówi Jerzy Szymańczyk, prezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie S.A. - Grupa PGU, producent Staropolanki i Wielkiej Pieniawy.

Co na to przedstawiciele czołowych firm? Zdaniem przedstawicielki Nestle Waters, w związku z tym, że Polacy wolą wybierać produkty naturalne (unikają sztucznych dodatków w wodzie), a świadomość dotycząca produktów funkcjonalnych w naszym kraju jest dość niska, przynajmniej obecnie kategoria ta jest mało atrakcyjna dla dużych graczy. - Niewątpliwie segment ten jest potencjalnym rynkiem do dalszego rozwoju konsumpcji wody mineralnej w Polsce. Uważnie śledzimy zarówno rynek Polski, jak i zagraniczne rynki, i w przypadku zainteresowania się konsumentów wodami o nowych, dodatkowych funkcjach będziemy starali się spełnić oczekiwania konsumentów - mówi Aleksandra Dłużewska-Fil.

Innego zdania jest PR Manager Cisowianki. - Uważamy, że dobra woda nie wymaga dodatków. Spełnia swoją rolę w czystej, naturalnej postaci - mówi Katarzyna Pióro.

Czytaj także: Raport: Polski rynek wód funkcjonalnych w tyle za rynkami rozwiniętymi

Czy wody funkcjonalne to w dalszym ciągu wody?

Wody premium konkurencją dla tradycyjnych wód?

Podobał się artykuł? Podziel się!
Powódź NASTĘPNY ARTYKUŁ

Powódź

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH