Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Sadowski, Demo o komunikacji energy drinków: Rozpoznawalna marka, a silna marka to nie to samo

Skandal z podtekstem seksualnym to nadal jeden z ulubionych motywów reklamowych producentów napojów energetycznych, którzy od lat w poniżający ludzi sposób próbują promować swoje produkty. Czy można przeprowadzić promocję tych napojów bez skandali i podtekstów seksualnych? Na to pytanie odpowiada Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching.

Sadowski, Demo o komunikacji energy drinków: Rozpoznawalna marka, a silna marka to nie to samo
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

Ekspert podkreśla, że omawiając przypadki kampanii reklamowych przekraczających dobry smak nie warto w ogóle wymieniać marek i nazw firm, aby ich nie powtarzać i nie utrwalać w świadomości konsumentów. - Omawiajmy te tematy, ale nie dajmy się wykorzystywać, nie dajmy paliwa takim kampaniom – mówi.

Zdaniem Jacka Sadowskiego, rozpoznawalna marka, a silna marka to nie to samo. – Skandaliczne kampanie z seksualnym podtekstem wzmacniają rozpoznawalność marki, ale nie reputację i raczej nie zachęcają do zakupu określonego produktu. W przypadku tak nasyconego rynku jakim są napoje energetyczne, konsumenci raczej kierują się wartościami i wizerunkiem marki, które mają być bliskie ich przekonaniom. Dlatego skandale na dłużą metę nie wpływają na sprzedaż i wzrost udziałów rynkowych marek – podkreśla ekspert.

- Wiele marek, które wybrały tą drogę już nie istnieje, a kilka które miały takie epizody i nadal są na rynku, to przetrwały, ale pomimo to, a nie dlatego, że robiły seksistowskie reklamy – dodaje.

Dlaczego to jest nieskuteczne? Zdaniem Jacka Sadowskiego choćby dlatego, że kobiety też są konsumentami energy drinków. Ale także dlatego, że mężczyznom zależy na wizerunku przed kobietami - partnerkami, córkami, matkami, siostrami - więc akceptowanie takich wartości jest nie do przyjęcia.

- Zmienia się wrażliwość, świadomość społeczna, role w rodzinie. Nawet jeśli jest grupa, której to się spodoba, to jaką mamy pewność, że po takiej reklamie ci konsumenci zrezygnują ze swojego dotychczasowego energy drinka, żeby kupować właśnie ten? – zastanawia się ekspert.

Podsumowując, Jacek Sadowski przyznaje, że tylko wytrwałe i długofalowe budowanie silnych marek działa na lata, a nie wiara w „cuda” i droga na skróty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Sadowski RSS ALERT    /    Demo Effective Launching RSS ALERT    /    reklamy energy drinków RSS ALERT    /    energy drinki RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Marka 2018-01-04 20:06:27
    Jaķą markę Pan wypromował? Obojętnie z jakiej branży.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.73.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.