Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sadowski, Demo o komunikacji energy drinków: Rozpoznawalna marka, a silna marka to nie to samo

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2017, 17:01
Sadowski, Demo o komunikacji energy drinków: Rozpoznawalna marka, a silna marka to nie to samo
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

Skandal z podtekstem seksualnym to nadal jeden z ulubionych motywów reklamowych producentów napojów energetycznych, którzy od lat w poniżający ludzi sposób próbują promować swoje produkty. Czy można przeprowadzić promocję tych napojów bez skandali i podtekstów seksualnych? Na to pytanie odpowiada Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching.

Ekspert podkreśla, że omawiając przypadki kampanii reklamowych przekraczających dobry smak nie warto w ogóle wymieniać marek i nazw firm, aby ich nie powtarzać i nie utrwalać w świadomości konsumentów. - Omawiajmy te tematy, ale nie dajmy się wykorzystywać, nie dajmy paliwa takim kampaniom – mówi.

Zdaniem Jacka Sadowskiego, rozpoznawalna marka, a silna marka to nie to samo. – Skandaliczne kampanie z seksualnym podtekstem wzmacniają rozpoznawalność marki, ale nie reputację i raczej nie zachęcają do zakupu określonego produktu. W przypadku tak nasyconego rynku jakim są napoje energetyczne, konsumenci raczej kierują się wartościami i wizerunkiem marki, które mają być bliskie ich przekonaniom. Dlatego skandale na dłużą metę nie wpływają na sprzedaż i wzrost udziałów rynkowych marek – podkreśla ekspert.

- Wiele marek, które wybrały tą drogę już nie istnieje, a kilka które miały takie epizody i nadal są na rynku, to przetrwały, ale pomimo to, a nie dlatego, że robiły seksistowskie reklamy – dodaje.

Dlaczego to jest nieskuteczne? Zdaniem Jacka Sadowskiego choćby dlatego, że kobiety też są konsumentami energy drinków. Ale także dlatego, że mężczyznom zależy na wizerunku przed kobietami - partnerkami, córkami, matkami, siostrami - więc akceptowanie takich wartości jest nie do przyjęcia.

- Zmienia się wrażliwość, świadomość społeczna, role w rodzinie. Nawet jeśli jest grupa, której to się spodoba, to jaką mamy pewność, że po takiej reklamie ci konsumenci zrezygnują ze swojego dotychczasowego energy drinka, żeby kupować właśnie ten? – zastanawia się ekspert.

Podsumowując, Jacek Sadowski przyznaje, że tylko wytrwałe i długofalowe budowanie silnych marek działa na lata, a nie wiara w „cuda” i droga na skróty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH