Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Soki NFC perspektywiczną częścią rynku soków, nektarów i napojów owocowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 06-10-2016, 10:16
Soki NFC perspektywiczną częścią rynku soków, nektarów i napojów owocowych
Shutterstock

Chociaż w 2015 roku segment soków, nektarów i napojów owocowych swoją wartością nadal nie przewyższył roku 2010, kategoria ta została oceniona dość pozytywnie przez firmy z branży – podaje KPMG w raporcie „Rynek  napojów bezalkoholowych w Polsce”. Duże szanse rozwoju ma zwłaszcza podkategoria NFC (not from concentrate).

Według danych Euromonitor International opracowanych przez KPMG największą popularnością w Polsce w 2015 roku cieszyły się soki (100% zawartości soku) – 46% udziału. Na drugim miejscu znalazły się napoje owocowe (do 24% zawartości soku) – 29%. Niewiele mniej udziału miały nektary (25–99% zawartości soku) – 25%. W przeliczeniu na osobę Polacy kupili 35 litrów rocznie i wydali na to 37 euro na osobę.  W 2015 roku w UE najwięcej soków, nektarów i napojów owocowych sprzedano w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.

Największym powodzeniem wśród soków cieszy się wciąż sok pomarańczowy: – Na czele rankingu wariantów smakowych nieprzerwalnie utrzymują się smaki, takie jak pomarańcza, jabłko, porzeczka czy multiwitamina. Spory segment rynku to kombinacje owocowe, czasami zawierające mało znane odmiany owoców czy super fruits – wymienia Anna Barabasz- Sawińska, marketing direktor CEE, Grupa Maspex.

Podstawowym kanałem dystrybucji soków, nektarów i napojów owocowych jest off-trade (90% wolumenu sprzedaży). Polacy kupują je głównie w dyskontach (70% ankietowanych). Konsumenci deklarują też, że chętniej sięgają po produkty pochodzące z Polski. Co drugi ankietowany przy wyborze napojów z tej kategorii zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu.

Według prognoz KPMG duże perspektywy stoją przed podkategorią soków NFC (not from concentrate). Wprawdzie w ubiegłym roku segment soków NFC w Polsce stanowił zaledwie 2% wolumenu oraz 4% wartości sprzedaży soków, to w niektórych krajach Europy Zachodniej wartość ta przewyższa 50%. Przewiduj się, że w nadchodzących latach także i my będziemy kupować coraz więcej soków niepochodzących z koncentratu. Wartość tego segmentu może wzrosnąć w naszym kraju z 26,5 mln euro w 2015 roku do 39,7 mln euro w 2020 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH