REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Soki Pyrsk: Naszym klientem docelowym jest HoReCa (wywiad)

  • Autor: Anna Wrona, Paulina Mroziak / www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2016, 08:42
Soki Pyrsk: Naszym klientem docelowym jest HoReCa (wywiad)
fot. facebook/Pyrsk

Trzech prawników i inżynier energetyki z Górnego Śląska postanowili stworzyć markę soków tłoczonych Pyrsk, produkowanych z myślą o branży HoReCa. Koncept nazwą i grafiką silnie odwołuje do tradycji regionu, ale w planach ma ekspansję na rynki zagraniczne. O pomyśle i jego realizacji serwis portalspozywczy.pl rozmawia z Wojciechem Płachetką, współtwórcą marki.

REKLAMA

Co po sląsku oznacza„Pyrsk”?

„Na zdrowie”.

Skąd pomysł na soki tłoczone i dlaczego akurat ten segment?

Wraz ze wspólnikami, trzema przyjaciółmi, prowadziliśmy wiele wspólnych biznesów. Mamy kilka przedsiębiorstw związanych z doradztwem i budowlanką, ale chcieliśmy stworzyć coś, co dawałoby nam większą satysfakcję i umożliwiało bliższy kontakt z klientem. Wpadliśmy na pomysł, by sprzedawać napoje inne niż cola czy tradycyjny sok. Chcieliśmy stworzyć coś, co wiązałoby się w 100 proc. z produktem typowo polskim, w którym wszystkie składniki mogłyby pochodzić z naszego kraju. Szukaliśmy jednocześnie produktu, który otworzyłoby nam drogę do eksportu polskich produktów żywnościowych. Dlatego postawiliśmy na jabłko jako główny składnik Pyrska. A ponieważ chcieliśmy, by naszym klientem docelowym były restauracje i miejsca gastronomiczne, uznaliśmy, że proponowane soki muszą być wysokiej jakości. Są więc tłoczone. Chcieliśmy, żeby w 100 proc. pochodziły z owoców, bez dodatków, aromatów, konserwantów, dodatkowego cukru. By był to sam owoc – zmiażdżony i przelany do butelki. Zaczęliśmy we wrześniu od trzech smaków: piykno żurawina, czorny bez i miyntowe jabłko. Nasza działalność w tym segmencie jest bardzo krótka, ale staramy się, by już w kolejnych miesiącach rozbudowywać naszą bazę produktową.

Koncept marki wyraźnie odwołuje się do regionalności: postawiliście na specyficzne etykiety i nazwy produktów. Czyj był to pomysł i czy nie był ryzykowny?

Jesteśmy bardzo przywiązani do naszego regionu, nastawieni na patriotyzm, w tym na patriotyzm lokalny. Na etykietach czy na stronie internetowej staramy się wplatać gwarę górnośląską. Nie stosujemy jednak gwary używanej przez rodowitych ślązaków. Staramy się znaleźć złoty środek, tak żeby odwołać się do tradycji, ale by to, co chcemy przekazać, było zrozumiane w całej Polsce. Etykiety i plakaty są dziełem naszej zaprzyjaźnionej projektantki, Aleksandry Szlachty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (18 213) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH