REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spada spożycie soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2014, 10:01
Spada spożycie soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce
Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS)

- Według danych AC Nielsen spożycie napojów z kategorii SNN (soki, nektary, napoje owocowe) wyniosło ponad 1 mln litrów, co oznacza spadek o ok. 3 proc. w porównaniu z 2012 r. Lekki, ale stabilny trend spadkowy utrzymuje się już drugi rok z rzędu (w 2012 r. spadek wyniósł 2,6 proc. vs. 2011 r.) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

REKLAMA

Jak dodaje Julian Pawlak, wartościowo rynek zanotował 2-proc. spadek w porównaniu z 8-proc. wzrostem w 2012 roku, kiedy to ceny surowców, a co za tym idzie produktów końcowych, ostro wzrosły.

- W porównaniu do poprzednich lat, sytuacja ustabilizowała się. Wydaje się, że na wielkie odbicie na rynku SNN nie ma co liczyć, ale możliwe jest odwrócenie trendu spadkowego - mówi prezes KUPS.

KUPS przeprowadza szereg działań mających na celu pobudzenie konsumpcji soków.

W tym roku kończy się unijny trzyletni projekt "5 porcji warzyw, owoców lub soku". - Przeprowadzamy jeszcze działania promocyjne w mediach, portalach społecznościowych czy edukacyjne w przedszkolach, ale będą one wygaszane we wrześniu br. - mówi Julian Pawlak.

- Szykujemy za to wniosek do UE dla przeprowadzenia trzyletniej kampanii "Soki i musy - witaminy w wygodnej formie" za 5 mln euro. Chcemy przeprowadzać działania promocyjne, nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, Słowacji, na Litwie i w Rumunii, gdzie spożycie soków i nektarów jest dość niskie. Dla przykładu spożycie w Rumunii wynosi 2 litry rocznie na jednego mieszkańca, podczas gdy w Polsce jest to odpowiednio 18 litrów. Na kampanii w innych krajach zyskają polscy producenci, którzy są tam obecni ze swoimi produktami - komentuje Pawlak.

Jednocześnie - dzięki środkom z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw - KUPS realizuje obecnie projekt informacyjny za 1,2 mln zł. - Są to głównie działania w telewizji śniadaniowej skierowane między innymi przeciwko złemu postrzeganiu kategorii soków i fałszywym informacjom, które krążą w mediach. Chcemy dementować informacje o dosładzaniu soków i edukować konsumentów a propos różnic między sokami, nektarami i napojami owocowymi. Podkreślamy, że soki to wyciśnięte owoce i posiadają te same walory - podsumowuje prezes KUPS.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH