Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spada spożycie soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2014, 10:01
Spada spożycie soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce
Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS)

- Według danych AC Nielsen spożycie napojów z kategorii SNN (soki, nektary, napoje owocowe) wyniosło ponad 1 mln litrów, co oznacza spadek o ok. 3 proc. w porównaniu z 2012 r. Lekki, ale stabilny trend spadkowy utrzymuje się już drugi rok z rzędu (w 2012 r. spadek wyniósł 2,6 proc. vs. 2011 r.) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

Jak dodaje Julian Pawlak, wartościowo rynek zanotował 2-proc. spadek w porównaniu z 8-proc. wzrostem w 2012 roku, kiedy to ceny surowców, a co za tym idzie produktów końcowych, ostro wzrosły.

- W porównaniu do poprzednich lat, sytuacja ustabilizowała się. Wydaje się, że na wielkie odbicie na rynku SNN nie ma co liczyć, ale możliwe jest odwrócenie trendu spadkowego - mówi prezes KUPS.

KUPS przeprowadza szereg działań mających na celu pobudzenie konsumpcji soków.

W tym roku kończy się unijny trzyletni projekt "5 porcji warzyw, owoców lub soku". - Przeprowadzamy jeszcze działania promocyjne w mediach, portalach społecznościowych czy edukacyjne w przedszkolach, ale będą one wygaszane we wrześniu br. - mówi Julian Pawlak.

- Szykujemy za to wniosek do UE dla przeprowadzenia trzyletniej kampanii "Soki i musy - witaminy w wygodnej formie" za 5 mln euro. Chcemy przeprowadzać działania promocyjne, nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, Słowacji, na Litwie i w Rumunii, gdzie spożycie soków i nektarów jest dość niskie. Dla przykładu spożycie w Rumunii wynosi 2 litry rocznie na jednego mieszkańca, podczas gdy w Polsce jest to odpowiednio 18 litrów. Na kampanii w innych krajach zyskają polscy producenci, którzy są tam obecni ze swoimi produktami - komentuje Pawlak.

Jednocześnie - dzięki środkom z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw - KUPS realizuje obecnie projekt informacyjny za 1,2 mln zł. - Są to głównie działania w telewizji śniadaniowej skierowane między innymi przeciwko złemu postrzeganiu kategorii soków i fałszywym informacjom, które krążą w mediach. Chcemy dementować informacje o dosładzaniu soków i edukować konsumentów a propos różnic między sokami, nektarami i napojami owocowymi. Podkreślamy, że soki to wyciśnięte owoce i posiadają te same walory - podsumowuje prezes KUPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.