REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spadek sprzedaży Kofoli w I kwartale

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2014, 09:30
Spadek sprzedaży Kofoli w I kwartale
Sprzedaż Kofoli w I kwartale 2014 była niższa niż przed rokiem

W pierwszym kwartale 2014 roku grupa Kofola odnotowała spadek w międzyrocznej sprzedaży o 4 proc., z 208 mln zł na 199,7 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,2 proc. do prawie 64,7 mln zł, natomiast wskaźnik EBITDA wzrósł o 17 proc. do blisko 22,9 mln zł.

REKLAMA

Na międzyroczny spadek sprzedaży miały wpływ przede wszystkim zmiany nastrojów konsumenckich i zmniejszony popyt na napoje na poszczególnych rynkach. - Według spółki AC Nielsen z punktu widzenia sprzedaży zajmujemy w Republice Czeskiej pierwsze miejsce z udziałem w rynku na poziomie 14,5%, na Słowacji nasz udział w rynku wynosi 16%. Pomimo tego, iż w dalszym ciągu warunki panujące na rynku są bardzo niekorzystne, bardzo się cieszę, że Czesi i Słowacy wracają do tradycyjnych smaków i marek - mówi Jannis Samaras, dyrektor generalny Kofoli. - Nie oczekujemy, że warunki na rynku nagle ulegną jakieś fundamentalnej zmianie i dlatego nasza strategia pozostaje taka sama - koncentrujemy się na innowacyjności i poszukiwaniu dalszych możliwości rozwoju - dodał.

Fakt, iż Kofola jest zainteresowana rozwojem, potwierdziła niedawno informacja o jej udziale w przetargu na zakup słoweńskiej spółki Radenska d. d., producenta wody mineralnej Radenska. Dzięki temu Kofola chce rozszerzyć portfolio tradycyjnych lokalnych marek o wodę mineralną Radenska.
W pierwszym kwartale Kofola inwestowała w przygotowania i uruchamianie kilku nowych produktów przeznaczonych na sezon letni. Również i w tym roku w markach Rajec, Jupík, Jupí i Bublimo wprowadzone zostaną nowe smaki i formaty. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sakul 30-05-2014, 19:10:
ta firam juz dawno powinna upasc chocby ze wzgledu na traktowanie ludzi, działsprzedazy dramat , menagment dramat , marketing dramat, a sama firma to komedia ot co.
  • Były pracownik 13-05-2014, 07:06:
Kadry menedżerskiej jak zawsze podkreślał "trzeba podejmować jakieś decyzje" tylko nie ma juz kogo zwalniać musiałby w końcu sam złożyć papiery ale przykuty jest do stołka jak Dyzma :) po serii porażek zwolnili w końcu dyrektora marketingu wszechczasow który rozkładał spółkę hoop na łopatki nie czując ani rynku ani konsumentów :) ciagle wymieniane sprzedaży nic nie dawało ! Fakt jest taki ze nie ma ludzi z wizja i haryzma oprocz Jannisa ale on sam całego biznesu nie pociągnie ...
  • Hawk 12-05-2014, 18:54:
A jak się ma strateg Grupy Martin Mateas ?:) Czyja to teraz wina Panie Martin :)? W Polsce spadek o ponad 12% !!!

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH