Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Światowy Dzień Wody – w 2015 r. Polacy wypili 131 litrów wody na głowę

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2016, 12:48

W 2015 r. statystyczny Polak wypił 131 litrów wody butelkowanej. To o 4,6 litra więcej niż w 2014 roku (dane Zenith, konsumpcja wody per capita, 2015), ale wciąż za mało wobec spożycia zalecanego przez dietetyków.

Tylko 41 proc. kobiet i 22 proc. mężczyzn w Polsce pije rekomendowaną ilość wody, czyli dziennie 2 litry wody pochodzącej z różnych źródeł (TNS Polska, 2014).

Woda jest jednym z najcenniejszych zasobów, bez którego nie istnieje życie i bez którego nie byłaby możliwa produkcja żywności. Jest także podstawowym składnikiem zbilansowanego odżywiania. Jej zasoby od lat maleją. Według danych 2030 Water Resources Group globalne zużycie wody przez przemysł, rolnictwo i społeczeństwa do roku 2030 roku może przewyższyć jej podaż nawet o 40 proc.

 Jako największy na świecie producent żywności i napojów, Nestlé może wnieść znaczący wkład w oszczędność wody nie tylko w swoich fabrykach, ale także w całym łańcuchu dostaw. Dlatego od lat działa w tym temacie, a ograniczanie zużycia wody w produkcji jest jednym z globalnych priorytetów firmy, realizowanym w każdej fabryce i jednostce Nestlé na całym świecie.

Od 2005 do 2015 roku firma ograniczyła aż o 41% bezpośredni pobór wody niezbędny do wytworzenia każdej tony swojej globalnej produkcji. W Polsce w ciągu 5 lat od 2009 do 2013 roku tylko w czterech zakładach Nestlé w Rzeszowie, Kaliszu, Kargowej i Namysłowie zredukowano zużycie wody na tonę produkcji o 20%. Wiązało się to z licznymi inwestycjami, usprawnieniami i projektami realizowanymi w fabrykach. Cel na lata 2014 – 2016 to dalsza redukcja zużycia wody na tonę produkcji w spółkach Nestlé w Polsce na poziomie 1–2% rocznie.

W kwestii świadomości Polaków na temat zalecanego spożycia wody wciąż wiele pozostaje do zrobienia, dlatego w ramach Światowego Dnia Wody wolontariusze Nestle prowadzą w szkołach podstawowych lekcje o wodzie. W czasie spotkań z uczniami starają się w formie zabawy zainteresować dzieci tematem odpowiedniego nawodnienia organizmu i oszczędzania wody. Dzięki akcji docierają corocznie kilkudziesięciu szkół  podstawowych w całym kraju. Dodatkowo w  Nałęczowie, czyli tam, gdzie Nestlé Waters butelkuje wodę, dzieci i młodzież z okolicznych szkół zapraszane są do zwiedzenia fabryki i przekonania się na własne oczy, jak woda trafia do butelek.

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów 

i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Inka 23-03-2016, 10:58:
A ile wódki?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH