Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Woda, lemoniada, piwo - czym Polacy gaszą pragnienie latem?

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród członków społeczności kulinarnej w Polsce Pysznosci.pl, ulubione napoje Polaków spożywane latem to: woda mineralna (70%), lemoniada (36%) oraz mrożona kawa (30%). Wśród ulubionych napojów znajduje się również piwo, choć jako ulubiony wakacyjny napój wymienia go zaledwie kilka procent ankietowanych. Jednak zapytani wprost o ulubioną markę bursztynowego trunku na pierwszym miejscu wymieniane są: Red’s, Lech, Warka, Tyskie, piwa rzemieślnicze oraz Żywiec.

Woda, lemoniada, piwo - czym Polacy gaszą pragnienie latem?
fot. unsplash.com

W ankiecie food loversi zapytani zostali również o swoje ulubione wakacyjne koktajle zawierające alkohol i jak wynika z uzyskanych danych aż 33% nie pije drinków, zaś najpopularniejszym wśród pijących drinki jest mojito (31%).

Piwo to najstarszy i najczęściej spożywany napój alkoholowy na świecie. W Polsce również jest niezwykle popularny. Według danych z początku 2019 roku w kraju funkcjonowało ponad 300 browarów , a piwo było ważone również przez ponad 100 tysięcy piwowarów domowych. Ankietowani członkowie społeczności Pysznosci.pl zapytani o ulubione marki piwa wskazali: Red’sa (30%), Lecha (23%), Warkę (niemal 20%), Tyskie (17%), piwa rzemieślnicze (16,6%), Żywiec (16%), Heineken (10%), Okocim (9,6%). Na dalszych pozycjach znalazły się: Łomża, Żubr, Carlsberg, Kasztelan, Somersby, Królewskie, Desperados, Perła oraz Dębowe i Harnaś. Zaledwie kilka procent ankietowanych odpowiedziało, że nie pije piwa.

Zapytani natomiast o ulubione koktajle alkoholowe ankietowani w ponad 33% odpowiedzieli, że nie piją koktajli zawierających alkohol. Wśród tych, którzy to jednak czynią w menu ulubionych wakacyjnych drinków znajdziemy natomiast: Mojito (niemal 31%), whisky z colą (ponad 12%), Pinacoladę (niespełna 6%), Aperol Spritz (ponad 5%), dżin z tonikiem (ponad 3,5%) oraz Tequila Sunrise (2,5%) i Cosmopolitana (niemal 2%).

- Jak wynika z raportu przygotowanego przez KPMG rynek napojów bezalkoholowych w Polsce już w 2016 roku wart był ponad 20 miliardów złotych, a już niebawem osiągnie poziom 25 miliardów. Spożycie napojów bezalkoholowych wśród Polaków wzrasta z każdym rokiem, co cieszy tym bardziej, że jak wynika z danych nadal pijemy zbyt mało, narażając swoje organizmy na problemy zdrowotne. Pozytywną wiadomością jest jednak fakt, że to właśnie woda mineralna znalazła się na pierwszym miejscu wśród najbardziej popularnych napojów w okresie wakacyjnym, kiedy ludzki organizm potrzebuje najwięcej płynów. Wyniki ankiety pokazują jednak również, że Polacy nie tylko mają ulubione napoje i smaki, ale również marki i choć w zależności od pory roku pijemy inne napoje to jednak do pewnych powracamy gdy dopada nas pragnienie – mówi Damian Defratyka, założyciel i prezes we killed tv, do której należy społeczność Pysznosci.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

napoje RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    pyszności.pl RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Krzysiek 2019-09-03 16:04:52
    Piwo to po pracy, w czasie pracy cisowianka gasi moje pragnienie, ewentualnie lemoniada :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.