REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wody premium konkurencją dla tradycyjnych wód?

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-06-2013, 14:17
Wody premium konkurencją dla tradycyjnych wód?
Fot. Cisowianka

- Wody premium to zupełnie inna kategoria niż woda w tradycyjnych, dużych butelkach i nie można rozpatrywać ich pod kątem wzajemnej konkurencji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Katarzyna Pióro, PR Manager marki Cisowianka.

REKLAMA

Mimo tego, że rynek wody rośnie szybciej wolumenowo niż wartościowo - co jest związane z rozwojem marek własnych i obniżenia średnich cen w formacie 1,5 litra - polski rynek zalewają wody mineralne premium - często importowane. Są one coraz chętniej kupowane przez Polaków.

Przykładów jest kilka. Jednym z nich jest powrót na rynek kultowej luksusowej wody z czasów PRL - gruzińskiej Borjomi, która kosztuje około 5,80 zł za 1-litrową (szklaną) butelkę. Ponadto na polski rynek wchodzi woda mineralna Vytautas, która pochodzi z kurortu uzdrowiskowego Birstonas położonego w zakolu Niemna na Litwie i jest najbardziej popularną wodą w krajach bałtyckich. Ciekawym przykładem jest także polska marka Cisowianka Perlage, którą obecnie promuje słynna Monika Bellucci.

- Cieszymy się z coraz większej popularności wód premium. Kiedy w 2009 roku wprowadziliśmy na rynek Cisowiankę Perlage ta kategoria praktycznie nie istniała - komentuje Katarzyna Pióro.

- Żyjemy coraz bardziej świadomie, szukamy produktów wyjątkowych, na różne okazje. Świat wody zaczyna sie otwierać, zaczynamy większą wagę przywiązywać do takich aspektów, jak np. smak, czy wiek wody. Trzeba jednak pamiętać, że woda premium to nie tylko cena, czy ładne opakowanie, ale przede wszystkim wyjątkowe właściwości dla organizmu i podniebienia. Ładna butelka to za mało - mówi PR Manager Cisowianki.

Tymczasem - zdaniem ekspertów - ogólna sytuacja ekonomiczna i stała groźba kryzysu nie skłaniają raczej polskich konsumentów do wydatkowania większych sum pieniędzy, dlatego też rynek wód z segmentu premium stanowi w Polsce na razie ułamek procenta sprzedaży i sytuacja raczej nie zmieni się w przeciągu najbliższych lat.

- Żeby konsument chciał zapłacić nieco więcej za wodę - produkt musi mu zaoferować coś więcej ponad standard oferowany przez obecne marki - podsumowuje Marek Kmiecik, dyrektor marketingu i członek zarządu Hoop Polska.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mineralny 25-06-2013, 10:01:
Czemu Cisowianka nie promuje w ten sposób innych swoich wód z swojego portfolio np. bardzo dobrej wody Muszyna? Myślę że dużo lepiej by na tym wyszli niż na tym całym Perlage.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH