Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Wody premium konkurencją dla tradycyjnych wód?

- Wody premium to zupełnie inna kategoria niż woda w tradycyjnych, dużych butelkach i nie można rozpatrywać ich pod kątem wzajemnej konkurencji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Katarzyna Pióro, PR Manager marki Cisowianka.

Wody premium konkurencją dla tradycyjnych wód?
Fot. Cisowianka

Mimo tego, że rynek wody rośnie szybciej wolumenowo niż wartościowo - co jest związane z rozwojem marek własnych i obniżenia średnich cen w formacie 1,5 litra - polski rynek zalewają wody mineralne premium - często importowane. Są one coraz chętniej kupowane przez Polaków.

Przykładów jest kilka. Jednym z nich jest powrót na rynek kultowej luksusowej wody z czasów PRL - gruzińskiej Borjomi, która kosztuje około 5,80 zł za 1-litrową (szklaną) butelkę. Ponadto na polski rynek wchodzi woda mineralna Vytautas, która pochodzi z kurortu uzdrowiskowego Birstonas położonego w zakolu Niemna na Litwie i jest najbardziej popularną wodą w krajach bałtyckich. Ciekawym przykładem jest także polska marka Cisowianka Perlage, którą obecnie promuje słynna Monika Bellucci.

- Cieszymy się z coraz większej popularności wód premium. Kiedy w 2009 roku wprowadziliśmy na rynek Cisowiankę Perlage ta kategoria praktycznie nie istniała - komentuje Katarzyna Pióro.

- Żyjemy coraz bardziej świadomie, szukamy produktów wyjątkowych, na różne okazje. Świat wody zaczyna sie otwierać, zaczynamy większą wagę przywiązywać do takich aspektów, jak np. smak, czy wiek wody. Trzeba jednak pamiętać, że woda premium to nie tylko cena, czy ładne opakowanie, ale przede wszystkim wyjątkowe właściwości dla organizmu i podniebienia. Ładna butelka to za mało - mówi PR Manager Cisowianki.

Tymczasem - zdaniem ekspertów - ogólna sytuacja ekonomiczna i stała groźba kryzysu nie skłaniają raczej polskich konsumentów do wydatkowania większych sum pieniędzy, dlatego też rynek wód z segmentu premium stanowi w Polsce na razie ułamek procenta sprzedaży i sytuacja raczej nie zmieni się w przeciągu najbliższych lat.

- Żeby konsument chciał zapłacić nieco więcej za wodę - produkt musi mu zaoferować coś więcej ponad standard oferowany przez obecne marki - podsumowuje Marek Kmiecik, dyrektor marketingu i członek zarządu Hoop Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Katarzyna Pióro RSS ALERT    /    Cisowianka RSS ALERT    /    Polskie Zdroje RSS ALERT    /    woda RSS ALERT    /    woda butelkowana RSS ALERT    /    wody premium RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mineralny 2013-06-25 10:01:39
    Czemu Cisowianka nie promuje w ten sposób innych swoich wód z swojego portfolio np. bardzo dobrej wody Muszyna? Myślę że dużo lepiej by na tym wyszli niż na tym całym Perlage.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.