Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Yoko Ono vs John Lemon – kto wygrałby ten proces?

Strona 2 z 2

Jej zdaniem sytuacja może wyglądać inaczej na gruncie ochrony dóbr osobistych Yoko Ono, w szczególności dobra osobistego w postaci ochrony kultu pamięci osoby zmarłej lub dobrego imienia Yoko Ono. - Do sądu należałoby rozstrzygnięcie, czy obranie takiej nazwy przez polskich producentów faktycznie stanowi naruszenie dóbr osobistych samej Yoko Ono i co tak naprawdę znaczy „nadużywanie imienia jej zmarłego męża”. Biorąc pod uwagę przekaz, jaki niesie słowo „lemon” (prawdopodobnie dobrze zrozumiałe dla polskich konsumentów) w kontekście oznaczanych towarów (napoje), to Yoko Ono musiałaby wykazać, że oznaczenie to kojarzy się z Johnem Lennonem, a nie z napojem o smaku cytrynowym. Co więcej, należałoby również wykazać, że całość oznaczenia JOHN LEMON miała  nawiązywać do Johna Lennona i w ten sposób przyciągać klientelę oraz że takie działanie było bezprawne - wylicza ekspertka.

W sprawie koniecznie trzeba byłoby wziąć pod uwagę sposób budowania i komunikowania marki przez polskich producentów. - Jeśli poza stosowaniem nazwy „John Lemon” nie kreowali żadnego skojarzenia swoich produktów z Johnem Lennonem, a zdołaliby wykazać określone wysiłki marketingowe lub reklamowe mające na celu samodzielne stworzenie marki, to ich pozycja w procesie byłaby niewątpliwie silniejsza - mówi Anna Sokołowska-Ławniczak.

Nie tylko z prawnego punktu widzenia finał tej sprawy mógłby się okazać niezwykle ciekawy. - Pytania o granice inspiracji i naruszenia cudzej marki czy o czerpanie nieuzasadnionej korzyści z cudzego oznaczenia są problemami, z którymi producenci towarów spożywczych muszą się mierzyć dość często. Jak widać, takie sprawy rzadko są oczywiste – także polski sąd, jeśliby rozstrzygał tę sprawę (a powinien rozstrzygać ze względu na siedzibę pozwanych, czyli polskich producentów), mógłby w swym orzeczeniu dostarczyć cennych wskazówek przedsiębiorcom budującym swoje marki - dodaje Anna Sokołowska-Ławniczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Sokołowska-Ławniczak RSS ALERT    /    John Lemon RSS ALERT    /    On Lemon RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy RSS ALERT    /    Yoko Ono John Lemon RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • edc 2017-10-08 09:15:42
    A gdyby jakiś Angol o imieniu John, chciał produkować napój cytrynowy i chciałby nazwać go właśnie swoim imieniem i nazwą owocu,z jakiego jest on produkowany, to też nie mógłby bo Yoko nie pozwoliłaby mu? Czy można w ogóle bez pytania Yoko, nadawać imię John swoim dzieciom? Paranoja.
  • Walek 2017-10-08 18:18:28
    terefere. Dlaczego Panowie z Katowic nie nazwali swego płynu Francik Citron tylko John Lemon? Gdyż chodziło o grę skojarzeń - i to skojarzeń nie ze śląskim górnikiem,familokiem czy innym lokalnym atrybutem, ale ze słynnym Beatlesem. próba negowania tego bezsprzecznego faktu jest żałosna i nie przystoi prawnikowi - kwestia kto kiedy zarejestrował znak towarowy jest zupełnie drugorzędna w tej sytuacji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.