REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zmiany na rynku napojów gazowanych wciąż dają możliwości rozwoju

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-12-2015, 10:36
Zmiany na rynku napojów gazowanych wciąż dają możliwości rozwoju
Sprzedaż bezalkoholowych napojów gazowanych w Europie i Ameryce Północnej; fot. shutterstock.com

Napoje gazowane pozostają najcenniejszą kategorią napojów bezalkoholowych na świecie. Niemniej, pomimo stabilnego wzrostu, rynek tych napojów zmienia się w zaskakującym tempie. Z danych Euromonitor Int. wynika, że w latach 2009-2014 łączna stopa wzrostu sprzedaży napojów gazowanych na rynkach wschodzących wyniosła 10,2 proc., natomiast na rynkach rozwiniętych zaledwie 0,4 proc.

REKLAMA

Henri Attias, wiceprezes ds. kluczowych klientów globalnych w Sidel, potwierdza, że mamy wyraźny podział na rynki rozwinięte i rozwijające się. - Na rynkach rozwiniętych sprzedaż wielu linii produktów spadła, podczas gdy na rynkach rozwijających się jest odwrotnie – sprzedaż rośnie wraz z polepszaniem się poziomu życia. Na rynkach rozwijających się napoje gazowane są jednocześnie luksusem dla aspirującego konsumenta – klasy robotniczej – i częścią codziennego życia dla klas średnich. Niemniej z uwagi na większą różnicę w dochodach oraz konieczność utrzymania cen na poziomie przystępnym dla wszystkich konsumentów, ten wzrost sprzedaży nie przełożył się na większą wartość – mówi.

Nieco inaczej wygląda sytuacja na rynkach rozwiniętych. Jak tłumaczy Christophe Delpech, dyrektor globalny ds. PepsiCo w Sidel, po dziesięcioleciach wzrostu, sprzedaż bezalkoholowych napojów gazowanych w Europie i Ameryce Północnej spada, ponieważ konsument zmienia preferencje i szuka nowych smaków. Co ważne, klienci preferują małą butelkę z PET, która stanowi ponad 70 proc. wolumenu sprzedaży detalicznej.

- Organy regulacyjne i rządy pracują nad przeciwdziałaniem rosnącemu problemowi otyłości przez nakładanie surowszych wymogów na branżę dań gotowych i napojów bezalkoholowych. Instytucje te podejmują zdecydowane działania, takie jak usuwanie automatów z napojami gazowanymi ze szkół i przestrzeni publicznych, czy wprowadzanie obowiązku umieszczania ostrzeżeń o otyłości na butelkach ze słodkimi napojami. W niektórych obszarach obowiązuje nawet podatek od napojów gazowanych – komentuje Henri Attias.

Christophe Delpech przyznaje, że wielu konsumentów, w szczególności generacja Y, coraz chętniej sięga po soki, mrożone herbaty, napoje energetyczne lub napoje funkcjonalne i suplementowane o walorach zdrowotnych.

- Producenci dostrzegają, że konsumenci uważają napoje gazowane za sporadyczną przyjemność, na którą mogą sobie pozwolić od święta, ponieważ przywiązują coraz większą wagę do dbania o zdrowie. Zamiast skupiać się na ilości, wytwórcy zaczynają przykładać większą wagę do wartości. Przesunięcie napojów gazowanych do sektora wyrobów luksusowych pozwala na podniesienie cen, co może odwrócić niekorzystne trendy dotyczące rentowności na rynkach rozwiniętych. Właśnie taka argumentacja stoi za powrotem tradycyjnych napojów gazowanych, które są atrakcyjne dla zamożniejszego klienta – mówi Christophe Delpech.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH