REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Żywiec Zdrój: Działania dystrybutora Cisowianki godzą w reputację lidera rynku

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-07-2016, 11:56
Żywiec Zdrój: Działania dystrybutora Cisowianki godzą w reputację lidera rynku
fot. materiały prasowe

Komisja Etyki Reklamy, po skardze dystrybutora Cisowianki, orzekła, że reklama napoju Żywiec Zdrój Gaz z Sokiem narusza normy. - Uchwałę Komisji Etyki Reklamy uznajemy za nadmiernie restrykcyjną tym bardziej, że nie zawiera ona uzasadnienia. Trudno nam więc złożyć formalne odwołanie – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Martyna Węgrzyn, rzeczniczka prasowa Żywiec Zdrój SA.

REKLAMA

- Ponieważ jednak Uchwała Zespołu Orzekającego w dużym stopniu godzi w dobre imię firmy Żywiec Zdrój SA, skorzystamy ze wszystkich przysługujących nam środków – dodaje Martyna Węgrzyn.

Jak podkreśla, spółka Żywiec Zdrój z zaskoczeniem przyjęła informację o złożeniu skargi do Rady Reklamy przez spółkę Polskie Zdroje na reklamę napoju Żywiec Zdrój Gaz z Sokiem. - Byliśmy przekonani, że wszelkie niezbędne wyjaśnienia producent Cisowianki uzyskał już drogą sądową. Rozumiemy jednak, że skoro zostały wyczerpane wszelkie środki prawne, spółka Polskie Zdroje zdecydowała się na działania mające na celu uderzenie w reputację niekwestionowanego lidera rynku, jakim jest Żywiec Zdrój SA. Jesteśmy zniesmaczeni tym posunięciem – mówi rzeczniczka prasowa spółki.

W grudniu 2015 r. Sąd Apelacyjny wydał postanowienie, w którym wyraźnie zaznaczono, że „istotą reklamy jest pewna skrótowość, sugestywny język, umowność". Jak wyjaśnił Sąd, skarżony w swoich przekazach reklamowych wskazuje na wodę z własnego ujęcia, sok oraz gaz i „w tym zakresie to działanie reklamowe jest zgodne z rzeczywistym działaniem spółki w zakresie produkcji napojów. Co więcej, „w reklamach wizualnych produktu Skarżony przedstawia produkt w sposób rzeczywisty (kolorowy napój w przeźroczystej butelce z etykietą)" w połączeniu z grafikami przedstawiającymi owoce. Jak wskazał Sąd Apelacyjny, „ten sposób prezentacji produktu odnoszący się do napoju gazowanego, jakkolwiek nie zawiera informacji, że Skarżona stosuje cukier w procesie produkcyjnym napoju, nie oznacza jeszcze wprowadzenia w błąd przeciętnego odbiorcy produktu".

Jak tłumaczyła spółka Polskie Zdroje (dystrybutor Cisownianki), reklama ta została zaskarżona, gdyż – jej zdaniem - prezentuje ona napój „Żywiec Zdrój gaz z sokiem”, zawierający cukier, stabilizatory, przeciwutleniacze i inne dodatki, jako naturalną wodę źródlaną.

- Uznajemy postępowanie spółki Polskie Zdroje za nieetyczne i wymierzone wyłącznie w reputację lidera rynku. Nie chcemy jednak powielać tych metod i przerzucać się wyrokami czy orzeczeniami – podsumowuje Martyna Węgrzyn.

Z danych Euromonitor Int. wynika, że spółka Żywiec Zdrój SA zajęła pierwsze miejsce na rynku wód butelkowanych w Polsce w 2015 r. Na drugim miejscu uplasowała się firma ZL Nałęczów Zdrój (marka Cisowianka), na trzecim Nestle SA (Nałęczowianka).

Czytaj także: KER: Reklama napoju Żywiec Zdrój narusza normy. Skarżącym - producent Cisowniaki

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mateusz 05-07-2016, 23:26:
Żywieć to tylko reklama. Skład wody czasami gorszy od wody z kranu, do tego ta woda z sokiem naładowana cukrem i konserwantami chemicznymi. Sama natura, szkoda gadać. Na szczęscie rośnie świadomość ludzi, problem jest tylko taki, że wody typu górska natura, żywiec czy kropla beskidu, które jakościowo można porównać do wody kranowej są dostępne niemal wszędzi i czasami jedyne do wyboru.
  • ..I.. 05-07-2016, 11:32:
mnie osobiście godzi fakt, że takie firmy, jak Żywiec Zdrój = Danone w ogóle operują na naszym rynku
Danone do perfekcji opanował sposób na dojenie klientów i dystrybutorów
produkują najniższą możliwą jakość i sprzedają w najwyższej możliwej cenie,
wchodzą do dyskontów z bardzo atrakcyjną ceną dając zarobić tylko dyskontom i w ten sposób zamykają cały rynek
za pieniądze ugrane na pozostałych dystrybutorach ładują reklamę za reklamą... i sprzedaż rośnie ale zyski ma tylko danone i dyskonty... reszta na głodowych marżach
ot pomysł na biznes stosowany przez koncerny
  • bizn 05-07-2016, 10:29:
Chyba tylko kanałem HoReCa żywiec osiąga takie wyniki, bo jakość ich produktów jest o wiele niższa niż nałęczowianki i cisowianki, więc nie jest to woda dla przeciętnego "Kowalskiego".

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH