Żywność będzie spełniać marzenia? Analiza rynku produktów funkcjonalnych

Coraz więcej producentów żywności postrzega żywność funkcjonalną jako szansę na wzbogacenie portfolio i uzyskanie większej marżowości, a tym samym wyższych zysków. Czy jednak ten segment zdominuje inne trendy rynkowe? Rynek jest podzielony.
Jak wynika z raportu "Global Health and Wellness" firmy badawczej Nielsen, aż 88 proc. konsumentów wyraża skłonność do zapłacenia wyższej ceny za żywność o właściwościach prozdrowotnych. Największy entuzjazm związany z tego typu produktami widać wśród konsumentów poniżej 35 roku życia. To znakomita okazja dla producentów, aby na te potrzeby odpowiedzieć, nie tracąc tak cennej marżowości.
Postawić na zdrowie
Trend żywności funkcjonalnej, czyli takiej z dodatkiem witamin czy mikroelementów, które mają korzystny wpływ na zdrowie człowieka, widać już w wielu segmentach. Są to głównie napoje, produkty zbożowe, a nawet przetwory mleczne.
Liczne badania pokazują, że Polacy zwracają coraz większą uwagę na składniki oraz wartość odżywczą produktów. - Zmiana ta widoczna jest na przestrzeni ostatnich 4-5 lat. Przykładem są międzynarodowe badania IPSOS Marketing przeprowadzone w 24 krajach świata w 2011 roku. Konsumenci mieli w nim wskazać składniki korzystne dla ich zdrowia. Najczęściej wybierali witaminy, podczas, gdy białko, sole mineralne czy błonnik uplasowały się trochę niżej. Natomiast badania przeprowadzone przez Uniwersytet Rolniczy w Krakowie w tym roku, wyraźnie pokazują, że obecnie sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej. Jednymi z najczęściej wskazywanych przez Polaków substancjami bioaktywnymi mogącymi działać prozdrowotnie i stanowić składniki żywności funkcjonalnej są błonnik pokarmowy i probiotyki - komentuje Ewa Tomczyk, specjalistka ds. żywienia Sante w firmie Sante.
Dlatego właśnie Sante stale rozszerza portfolio produktów, nie tylko wzbogaconych błonnikiem, ale także innymi prozdrowotnymi składnikami.
Napojowe innowacje
Ale prawdziwy wysyp nowości i innowacji widać w branży napojowej. Tu prym wiodą m.in. wody wzbogacane magnezem czy wapniem, napoje energetyczne i izotoniczne z witaminami, a także nowości w postaci witaminowych „shotów”, napojów aloesowych, witaminowych ice tea. Jednym z innowatorów branży jest Oshee.
Oferta Oshee zawiera także szeroką gamę produktów „stałych” wzbogaconych witaminami i składnikami mineralnymi. Są to m.in.: batony energetyczne z witaminami, witaminowe karmelki owocowe i miętowe oraz pierwszy w portfolio suplement diety w postaci tabletek musujących. Firma oczywiście wciąż chce poszerzać ofertę. - Nasze portfolio będzie się rozwijało w wielu kategoriach, ale zawsze będzie dostarczało do organizmu dodatkowe funkcje - potwierdza Dariusz Gałęzewski, członek zarządu i współzałożyciel Oshee.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!