Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova - cały wywiad

  • Autor: Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2013, 11:06
Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova - cały wywiad
Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova

Agros Nova stawia na rozwój organiczny, jednak nie wyklucza akwizycji, zamierza rozwijać się w kategoriach, w których jest już obecna ale poszukuje również nowych obszarów, w których mogłaby się rowijać. Produkuje marki własne dla sieci handlowych jednak priorytetem jest produkcja brandowa - plany grupy Agros Nova ujawnia Marek Sypek, prezes spółki.

Jak w trudnym okresie spowolnienia gospodarczego poradziła sobie Agros Nova w 2012 r.?

2012 r. był rokiem pełnym wyzwań oraz restrukturyzacji działu sprzedaży, ale pomimo tego udało się nam 2012 r. zamknąć pozytywnym wynikiem wraz ze wzrostem sprzedaży. Przeprowadziliśmy również zmiany wewnątrz organizacji, których efekty widzimy już od II półrocza 2012 r. w formie pozytywnych wyników sprzedaży, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.

Jak Pana zdaniem cała branża spożywcza poradziła sobie z tym wyzwaniem?

Sądzę, że branża spożywcza była najmniej dotknięta przez kryzys, pewnie dlatego, że wszyscy musimy jeść. Produkty luksusowe, ale nie te z najwyższej półki, bo te o ironio w kryzysie bardzo dobrze się sprzedają, ale te ze średniej półki z pewnością najmocniej odczuły spowolnienie.

Sądzę, że branża spożywcza na koniec roku zanotowała całkiem pozytywny wynik. Część mniejszych producentów boryka się z problemami płynnościowymi i finansowymi, co jest widoczne na rynku choćby w formie różnego rodzaju ofert. Jednak całościowo, mimo, że był to trudny rok większość osób z branży ocenia go pozytywnie.

Spowolnienie gospodarcze wpłynęło na problem z zatorami finansowymi w wielu branżach. Czy dotyczy to również sektora spożywczego?

Wśród mniejszych firm dystrybucyjnych i niewielkich sklepów zauważamy problemy z płynnością finansową, terminy płatności są często przeciągane. A jeśli dystrybutor ma do wyboru czy zapłacić grupie Agros Nova, dzięki której generuje dużą część swoich obrotów, czy małemu producentowi, na szczęście przeważnie działa to na naszą korzyść. W takiej sytuacji często okazuje się, że mniejsze firmy, których produkty gorzej rotują, nie są niezbędne w portfolio dystrybutora.

Czy w związku z tymi problemami czy jest to odpowiedni czas na okazyjne kupowanie spółek z branży spożywczej?

Na pewno tak. Ktoś kiedyś powiedział jak jest trudno to jest łatwo, bo większe, lepiej zarządzane firmy lub takie posiadające odpowiednią platformę finansową w postaci np. funduszu tak jak to jest w naszym przypadku, mają większe możliwości akwizycyjne. Mniejsze spółki są automatycznie dużo łatwiejszym celem do przejęcia, więc jest to zapewne dobry okres na akwizycje.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.