Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Agros Nova o nowej strategii rozwoju Grupy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2011, 22:06
Prezes Agros Nova o nowej strategii rozwoju Grupy
- Trudna sytuacja na rynku surowców uderzyła szczególnie mocno w rynek soków i napojów - mówi Marek Sypek, prezes Agros Nova

- Bardzo dobrze rośnie rynek dań gotowych i przetworów warzywno-owocowych, i właśnie w tych kategoriach będziemy szukali szybszego wzrostu organicznego - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes Agros Nova.

Jest Pan prezesem firmy Agros Nova od stycznia br., co udało się zrobić w ciągu trzech miesięcy?

Na początku musiałem dobrze przyjrzeć się branży, przeanalizować to, co w firmie działo się dotychczas, jak wyglądały realizowane strategie rozwoju firmy. Wszystko po to, aby zapewnić firmie ciągłość biznesową i utrzymać wzrosty, które Grupa notowała w latach ubiegłych.

Przez trzy miesiące udało nam się wraz z grupą firmowych menadżerów oraz konsultantami z zewnątrz przygotować szczegółową strategię firmy na najbliższe miesiące i lata. Praktycznie jest ona już gotowa. Teraz, bazując na jasnej średnio- i długoterminowej strategii rozpoczniemy wdrażanie kolejnych zmian, które mają pchnąć firmę do przodu.

Jaki jest plan dla Grupy?

Gdybyśmy w tej chwili podzielili Grupę na dwie równe części, połowę stanowiłyby soki i napoje, a z drugiej strony mielibyśmy tzw. solidy, czyli potrawy gotowe oraz przetwory owocowo-warzywne.

W przypadku soków i napojów rynek jest bardzo konkurencyjny, w dodatku został mocno dotknięty przez sytuację na rynku surowcowym. Dziś większość producentów soków i napojów, mówiąc kolokwialnie „jedzie na czerwonych liczbach".

Jednocześnie ciągle bardzo dobrze rośnie rynek dań gotowych i przetworów warzywno-owocowych, i właśnie w tych kategoriach będziemy szukali szybszego wzrostu organicznego.

Przejął Pan firmę w trudnym czasie, szczególnie gdy spojrzymy na sytuację na rynku surowcowym.

Rzeczywiście. Tak jak wspominałem, trudna sytuacja na rynku surowców uderzyła szczególnie mocno w rynek soków i napojów. Zanotowaliśmy dramatyczne, bo o ponad 100-proc. wzrosty cen cukru, koncentrat jabłkowy podrożał jeszcze bardziej - o ponad 200 proc. Na to nakłada się duża niechęć sieci handlowych do wprowadzania podwyżek cen produktów, nawet w przypadku tych, które zostały mocno dotknięte kryzysem surowcowym

Marże na tym bardzo konkurencyjnym rynku od dawna były minimalne, praktycznie jednoprocentowe. W tym momencie część producentów zjada swoje rezerwy. Podwyżki są więc nieuniknione, nie jesteśmy w stanie kontynuować działalności przy cenach na dotychczasowym poziomie. Niektórzy producenci poprzez rezygnację z podwyżek, a przez to dokładanie do interesu, liczą zapewne na chwilowe przejęcie dodatkowych kilku procent udziałów rynkowych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH