Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes McCormick Polska: Konsumenci jedzą coraz ostrożniej i są coraz bardziej świadomi

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-08-2016, 13:21
Prezes McCormick Polska: Konsumenci jedzą coraz ostrożniej i są coraz bardziej świadomi
Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska/ fot. materiały prasowe

O polskim konsumencie, trendach na polskim rynku żywnościowym oraz o planach rozwoju McCormick i marki Kamis serwis www.portalspozywczy.pl rozmawia z Olivierem Touzalinem, prezesem zarządu McCormick Polska.

Jakie są obecnie trendy na rynku przypraw? Czego w tym segmencie poszukują konsumenci? 

Obecnie zdrowy tryb życia i odżywiania są dominującymi trendami. Konsumenci jedzą coraz ostrożniej i stają się coraz bardziej świadomi: czytają opakowania i składy produktów. Wegetariańskie i bezglutenowe odżywianie są coraz ważniejsze, zarówno dla konsumentów, jak i producentów żywności.

Inne trendy równie mocno kształtują naszą branżę. Ludzie gotując więcej, używają więcej tzw. monoprzypraw, takich jak pieprz. W Polsce wzrost kategorii monoprzypraw jest znaczący (o wartości netto: wzrost CAGR w okresie 6 lat wyniósł 9,49 proc. (wartość sprzedaży) i 6,98 proc. (wolumen).

W tym roku mija 6 lat od przejęcia marki Kamis przez McCormick? Jak oceniają Państwo ten biznes z perspektywy 6 lat? Jakie znaczenie globalnie dla McCormick ma polski rynek?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego strategicznego ruchu. Zakup od początku wykazywał duży potencjał długoterminowy, zwłaszcza dla naszego wzrostu w Europie Środkowej i Wschodniej. Nasza silna obecność w Polsce, w połączeniu z naszym zakładem w Stefanowie sprawia, że jesteśmy w stanie sprostać zmieniającym się wymaganiom ze strony konsumentów w całym regionie.

Portfel produktów Kamis idealnie pasuje do naszej grupy. W momencie przejęcia, w 2011 roku, marka Kamis był już liderem i McCormick wierzył w jej potencjał wzrostu, nie tylko w Polsce, ale ogólnie w Europie Środkowo-Wschodniej. Ponadto, wraz z przejęciem Kamis, poszerzyliśmy naszą globalną ofertę smakową o lidera w zakresie musztardowym.

Obecnie Polska jest jednym z kluczowych rynków McCormick w regionie EMEA. Ponadto, dzięki naszym inwestycjom w zakładzie w Stefanowie od momentu nabycia (tj. 82 mln zł od 2011), aż 40 procent naszych produktów jest eksportowanych do Rosji, Ukrainy i Rumunii.

W jaki sposób spółka zamierza się rozwijać w Polsce?

Będziemy nadal rozwijać nasze marki, w tym Kamis. Od czasu przejęcia Kamis, korzystaliśmy z globalnego doświadczenia McCormick. Jednym z jego elementów są innowacje, które napędzają wzrost.  8 proc. sprzedaży McCormick w 2015 stanowią innowacje produktowe wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 3 lat.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH