Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią - wywiad

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2016, 09:06
Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią - wywiad
Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią

W Polsce mamy duży problem z dzietnością. Od 2010 r. liczba urodzeń spada rokrocznie – od 418 tys. urodzeń w 2009 r. do 372 tys. – w 2015 r. Wskaźnik dzietności w Polsce jest nie tylko jednym z najniższych w Europie, ale także i na świecie. To oczywiście ma wpływ na rynek – nie tylko posiłków dla dzieci, ale także na cały rynek spożywczy - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią.

Jak wygląda struktura Nestlé Nutrition w Polsce?

Jesteśmy piątym największym rynkiem dla Nestlé Nutrition w Europie. W Polsce posiadamy cztery marki: NAN dla mlek, Nestlé dla kaszek i posiłków, Gerber dla posiłków i soków oraz Bobo Frut dla soków. Gerber należy do Nestlé od 2007 r., kiedy firma ta została kupiona od koncernu farmaceutycznego Novartis.

Oczywiście, na świecie funkcjonuje o wiele więcej marek Nestlé dedykowanych mleku i posiłkom czy sokom dla dzieci.

Który z tych brandów przynosi Nestlé Nutrition najwięcej przychodów?

Są to porównywalne biznesy. Trzeba zaznaczyć, iż akwizycja sprzed 9 lat była wręcz wzorcową, ponieważ Gerber w Polsce  miał w portfolio posiłki i soki, ale nie miał mlek i kaszek, natomiast Nestlé – odwrotnie. Było to dopełnienie oferty o porównywalnej skali obrotów i zyskowności poszczególnych biznesów.

Czy bardziej perspektywiczny jest rynek żywności dla niemowląt czy dzieci starszych? Od czego to zależy?

W Polsce mamy duży problem z dzietnością. Od 2010 r. liczba urodzeń spada rokrocznie – od 418 tys. urodzeń w 2009 r. do 372 tys. – w 2015 r. Wskaźnik dzietności w Polsce jest nie tylko jednym z najniższych w Europie, ale także i na świecie. W Polsce jest to poziom 1,3 podczas gdy we Francji czy Irlandii notuje się wskaźnik dzietności powyżej 2. W Europie niższy wskaźnik niż w Polsce obserwuje się jedynie w Portugalii.

To oczywiście ma wpływ na rynek – nie tylko posiłków dla dzieci, ale także na cały rynek spożywczy.

Z drugiej strony, rośnie wiedza żywieniowa polskich rodziców. Trzeba pamiętać, że pierwsze 3 lata życia to bardzo ważny okres w rozwoju dziecka, kiedy wyrabiają się nawyki żywieniowe. Warto więc także stale inwestować w edukację żywieniową.

Jak na strategię firmy wpływają takie zjawiska, jak rosnąca popularność gotowania w domu czy blogów parentingowych dotyczących zdrowego żywienia dzieci?

Trend „eko”, „bio” czy „organic” to trochę moda. Nie są nam znane badania naukowe, które  potwierdzają pozytywny wpływ żywności ekologicznej na zdrowie człowieka, w tym także małych dzieci. Tym bardziej, że specjalistyczna żywność dla niemowląt i małych dzieci podlega o wiele bardziej restrykcyjnym normom niż żywność konwencjonalna (w niektórych przypadkach normy są nawet 500 razy ostrzejsze!).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • q22 04-09-2017, 22:04:
przecez Tomek pracował w Nutition do 30.04 a w maju wywiad

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 867) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.