Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią - wywiad

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2016, 09:06
Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią - wywiad
Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią

W Polsce mamy duży problem z dzietnością. Od 2010 r. liczba urodzeń spada rokrocznie – od 418 tys. urodzeń w 2009 r. do 372 tys. – w 2015 r. Wskaźnik dzietności w Polsce jest nie tylko jednym z najniższych w Europie, ale także i na świecie. To oczywiście ma wpływ na rynek – nie tylko posiłków dla dzieci, ale także na cały rynek spożywczy - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią.

Jak wygląda struktura Nestlé Nutrition w Polsce?

Jesteśmy piątym największym rynkiem dla Nestlé Nutrition w Europie. W Polsce posiadamy cztery marki: NAN dla mlek, Nestlé dla kaszek i posiłków, Gerber dla posiłków i soków oraz Bobo Frut dla soków. Gerber należy do Nestlé od 2007 r., kiedy firma ta została kupiona od koncernu farmaceutycznego Novartis.

Oczywiście, na świecie funkcjonuje o wiele więcej marek Nestlé dedykowanych mleku i posiłkom czy sokom dla dzieci.

Który z tych brandów przynosi Nestlé Nutrition najwięcej przychodów?

Są to porównywalne biznesy. Trzeba zaznaczyć, iż akwizycja sprzed 9 lat była wręcz wzorcową, ponieważ Gerber w Polsce  miał w portfolio posiłki i soki, ale nie miał mlek i kaszek, natomiast Nestlé – odwrotnie. Było to dopełnienie oferty o porównywalnej skali obrotów i zyskowności poszczególnych biznesów.

Czy bardziej perspektywiczny jest rynek żywności dla niemowląt czy dzieci starszych? Od czego to zależy?

W Polsce mamy duży problem z dzietnością. Od 2010 r. liczba urodzeń spada rokrocznie – od 418 tys. urodzeń w 2009 r. do 372 tys. – w 2015 r. Wskaźnik dzietności w Polsce jest nie tylko jednym z najniższych w Europie, ale także i na świecie. W Polsce jest to poziom 1,3 podczas gdy we Francji czy Irlandii notuje się wskaźnik dzietności powyżej 2. W Europie niższy wskaźnik niż w Polsce obserwuje się jedynie w Portugalii.

To oczywiście ma wpływ na rynek – nie tylko posiłków dla dzieci, ale także na cały rynek spożywczy.

Z drugiej strony, rośnie wiedza żywieniowa polskich rodziców. Trzeba pamiętać, że pierwsze 3 lata życia to bardzo ważny okres w rozwoju dziecka, kiedy wyrabiają się nawyki żywieniowe. Warto więc także stale inwestować w edukację żywieniową.

Jak na strategię firmy wpływają takie zjawiska, jak rosnąca popularność gotowania w domu czy blogów parentingowych dotyczących zdrowego żywienia dzieci?

Trend „eko”, „bio” czy „organic” to trochę moda. Nie są nam znane badania naukowe, które  potwierdzają pozytywny wpływ żywności ekologicznej na zdrowie człowieka, w tym także małych dzieci. Tym bardziej, że specjalistyczna żywność dla niemowląt i małych dzieci podlega o wiele bardziej restrykcyjnym normom niż żywność konwencjonalna (w niektórych przypadkach normy są nawet 500 razy ostrzejsze!).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH