Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W karton pakowany

  • Autor: Paulina Mroziak
  • Data: 14-04-2014, 15:09
W karton pakowany

Opakowania kartonowe są kilkanaście procent tańsze od opakowania z folii, dlatego mają szanse dynamicznie się rozwijać na polskim rynku. Ale nie tylko od ceny zależy rozwój danego segmentu rynku - w dużej mierze decyduje o tym klient.

Opakowania kartonowe są drugim co do wielkości sektorem opakowań w Polsce (stanowi on ponad 1/4 rynku). Wyprzedzają go tylko opakowania z tworzyw sztucznych. Karton to także niezwykle istotne opakowanie dla żywności. Segment ten można podzielić na trzy umowne podsegmenty: opakowania kartonowe z tektury litej lub kaszerowanej (na kasze, ryż czy słodycze), opakowania kartonowe do płynnej żywności - z powłokami z tworzyw sztucznych (soki, mleko i jego przetwory) oraz opakowania z tektury falistej (dania na wynos w gastronomii, owoce). Przed każdym z nich są duże perspektywy rozwoju.

Karton potrzebuje zrzeszenia

Jak podaje Olaf Kacperski, dyrektor zarządzający MMP Neupack Polska, opakowania kartonowe z tektury litej są bardzo istotne dla producentów żywności, co widać zresztą na półkach sklepowych. − Kartony spełniają rolę zarówno opakowań jednostkowych, gdzie poprzez duże możliwości konstrukcyjne i uszlachetnienia drukiem offsetowym, dedykowanymi lakierami czy złoceniami mogą dać wspaniały efekt i skłaniają konsumenta do wyboru konkretnego produktu, jak i opakowań zbiorczych, dla których istotniejsze jest łatwe i szybkie otwarcie i ułożenie na półkach - mówi.

Jego zdaniem, rynek opakowań kartonowych rośnie szybciej niż gospodarka. Zainteresowanie tego typu opakowaniami wynika nie tylko z chęci producentów wyróżnienia się na półce sklepowej, ale także dlatego, że jest to opakowanie bezpieczne, oszczędne i ekologiczne.

Olaf Kacperski podkreśla także, że opakowania kartonowe są tanie w transporcie, ponieważ przewożone są z fabryki opakowań do zakładu produkcji żywności na płasko, gdzie są formowane (zwykle automatycznie) na liniach pakujących klienta. Nie można zapominać o tym, że karton jest surowcem biodegradowalnym, który można wykorzystywać wielokrotnie.

Co ciekawe, wiosną 2014 r. w Polsce rozpocznie działalność ECMA (European Carton Makers Association), czyli oficjalna europejska organizacja, która zrzesza producentów opakowań z kartonu, ich krajowe stowarzyszenia oraz dostawców materiałów dla branży. - Wraz z rozwojem branży opakowaniowej w Polsce i rosnącymi wymaganiami klientów pojawiają się pytania technologiczne czy prawne, które dotyczą całego sektora. Dyskusja o nich, tworzenie standardów pracy oraz badanie potencjału rynku to podstawowe zadania ECMA Polska - podkreśla Olaf Kacperski, który wspólnie z Markiem Roszakiem (dyrektor Edelmann Poland) prowadzi prace nad utworzeniem ECMA Polska. Jak dodaje, na otwierającym spotkaniu w listopadzie ub.r. pojawiły się osoby zarządzające ponad 30 firmami z branży, które generują niemal 80 proc. obrotu rynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH