Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad z Kazimierzem Frąckiewiczem, dyrektorem ekonomicznym firmy Octim

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2016, 15:31
Wywiad z Kazimierzem Frąckiewiczem, dyrektorem ekonomicznym firmy Octim
Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim/ fot. Octim

O perspektywach rozwoju rynku octu i musztard serwis www.portalspozywczy.pl rozmawia z Kazimierzem Frąckiewiczem, dyrektorem ekonomicznym firmy Octim.

Co było największym wyzwaniem w 2015 roku na rynku przetworów owocowo-warzywnych oraz octu i musztardy? Jak Państwa firma i cała branża poradziła sobie z przeciwnościami pogodowymi i innymi, które miały miejsce w 2015 r.?

Największym wyzwaniem w 2015 r. na rynku przetworów owocowo-warzywnych oraz octu i musztardy było zapewnienie dostaw surowców do produkcji w korzystnych cenach pomimo suszy, jaka miała miejsce latem tego roku.  Aby zagwarantować sobie płynność dostaw zawarliśmy umowy z nowymi dostawcami w Polsce. Część surowców także importujemy, dzięki czemu jesteśmy mniej uzależnieni od warunków pogodowych w kraju.

Co czeka przetwórców w 2016 r. – jeśli chodzi o surowiec, jego ceny, jakość, dostępność. Jaki jest potencjał rozwoju kategorii owocowo-warzywnych przetworów w naszym kraju oraz rynku octu i musztardy? Które kategorie zyskują najwięcej, rosną najdynamiczniej, które są najmniej popularne?

Surowiec, jego ceny, jakość, dostępność w główniej mierze zależą od pogody i trudno w tej chwili oceniać zbiory, jakie będą miały miejsce latem 2016 roku.  W przypadku surowców importowanych znaczenie ma także stabilność kursu walut. Rok 2015 był niespokojny pod tym względem. Prognozy wskazują jednak, że 2016 r. przyniesie umocnienie złotego wobec euro – liczymy więc na większą stabilizację.

Mimo różnych wyzwań, z jakimi borykaliśmy się w ubiegłym roku, odczuwamy dobre warunki do dalszego rozwoju. Wzrost produkcji w 2015 r. w stosunku do roku 2014  w poszczególnych kategoriach wyniósł: ocet 3,6 proc., musztarda 0,6 proc., ketchup 4,7 proc. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy proces odświeżenia marki Octim. Nasze produkty spotykają się z bardzo pozytywnym przyjęciem na rynku, rozszerzamy sieć sprzedaży, poszerzamy ofertę produktową. Dobrą koniunkturę dostrzegamy szczególnie w segmencie naturalnych octów smakowych. Cieszy nas, że rośnie świadomość Polaków odnośnie jakości pożywienia, bo my w procesie produkcji stawiamy na naturę. Nasz ocet jabłkowy, produkowany bez konserwantów oraz wyłącznie z polskich jabłek, stabilnie rośnie w siłę. Widzimy także potencjał w smakowych musztardach. Wprowadzone na rynek pod koniec 2015 r. cztery nowe smaki musztard spotkały się z dobrym przyjęciem. Nasze obserwacje wskazują, że konsumenci są obecnie bardziej otwarci na nowości, więc będziemy starali się ten trend wykorzystać.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH