Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Wywiad z Kazimierzem Frąckiewiczem, dyrektorem ekonomicznym firmy Octim

O perspektywach rozwoju rynku octu i musztard serwis www.portalspozywczy.pl rozmawia z Kazimierzem Frąckiewiczem, dyrektorem ekonomicznym firmy Octim.

Wywiad z Kazimierzem Frąckiewiczem, dyrektorem ekonomicznym firmy Octim
Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim/ fot. Octim

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2016, 15:31

Co było największym wyzwaniem w 2015 roku na rynku przetworów owocowo-warzywnych oraz octu i musztardy? Jak Państwa firma i cała branża poradziła sobie z przeciwnościami pogodowymi i innymi, które miały miejsce w 2015 r.?

Największym wyzwaniem w 2015 r. na rynku przetworów owocowo-warzywnych oraz octu i musztardy było zapewnienie dostaw surowców do produkcji w korzystnych cenach pomimo suszy, jaka miała miejsce latem tego roku.  Aby zagwarantować sobie płynność dostaw zawarliśmy umowy z nowymi dostawcami w Polsce. Część surowców także importujemy, dzięki czemu jesteśmy mniej uzależnieni od warunków pogodowych w kraju.

Co czeka przetwórców w 2016 r. – jeśli chodzi o surowiec, jego ceny, jakość, dostępność. Jaki jest potencjał rozwoju kategorii owocowo-warzywnych przetworów w naszym kraju oraz rynku octu i musztardy? Które kategorie zyskują najwięcej, rosną najdynamiczniej, które są najmniej popularne?

Surowiec, jego ceny, jakość, dostępność w główniej mierze zależą od pogody i trudno w tej chwili oceniać zbiory, jakie będą miały miejsce latem 2016 roku.  W przypadku surowców importowanych znaczenie ma także stabilność kursu walut. Rok 2015 był niespokojny pod tym względem. Prognozy wskazują jednak, że 2016 r. przyniesie umocnienie złotego wobec euro – liczymy więc na większą stabilizację.

Mimo różnych wyzwań, z jakimi borykaliśmy się w ubiegłym roku, odczuwamy dobre warunki do dalszego rozwoju. Wzrost produkcji w 2015 r. w stosunku do roku 2014  w poszczególnych kategoriach wyniósł: ocet 3,6 proc., musztarda 0,6 proc., ketchup 4,7 proc. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy proces odświeżenia marki Octim. Nasze produkty spotykają się z bardzo pozytywnym przyjęciem na rynku, rozszerzamy sieć sprzedaży, poszerzamy ofertę produktową. Dobrą koniunkturę dostrzegamy szczególnie w segmencie naturalnych octów smakowych. Cieszy nas, że rośnie świadomość Polaków odnośnie jakości pożywienia, bo my w procesie produkcji stawiamy na naturę. Nasz ocet jabłkowy, produkowany bez konserwantów oraz wyłącznie z polskich jabłek, stabilnie rośnie w siłę. Widzimy także potencjał w smakowych musztardach. Wprowadzone na rynek pod koniec 2015 r. cztery nowe smaki musztard spotkały się z dobrym przyjęciem. Nasze obserwacje wskazują, że konsumenci są obecnie bardziej otwarci na nowości, więc będziemy starali się ten trend wykorzystać.

więcej informacji:

Octim RSS ALERT    /    rynek musztard RSS ALERT    /    rynek octu RSS ALERT    /    Kazimierz Frąckiewicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.