REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wywiad z Maciejem Tomaszewskim, dyrektorem zarządzającym AB Foods Polska

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-10-2011, 20:02
Wywiad z Maciejem Tomaszewskim, dyrektorem zarządzającym AB Foods Polska
Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska; Fot. portalspozywczy.pl / Żelazna Studio / Paweł Pawłowski

Polski rynek jest bardzo specyficzny. Z jednej strony jest bardzo wymagający konsument, a z drugiej - rynek niskich cen. Wymagania klientów szczególnie istotne są przy oferowaniu produktów premium, jak np. herbaty Twinings czy też takich, które nie znajdują się w koszyku codziennych zakupów, jak produkty orientalne. Tutaj na wybór klienta znaczący wpływ mają czynniki poza cenowe jak znajomość marki, szerokość oferty, ekspozycja - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Tomaszewski, dyrektor zarządzający AB Foods Polska.

REKLAMA
Jak ocenia Pan polski rynek produktów kuchni orientalnej? Czy jest to rynek rosnący?

Kuchnia orientalna w Polsce to dzisiaj głównie dania Azji dalekowschodniej. My wliczamy do tej kategorii również produkty do sushi oraz dania kuchni indyjskiej.

Tak naprawdę nie ma jeszcze wiarygodnych danych pokazujących sprzedaż detaliczną żywności orientalnej. Jednak w ciągu ostatnich 2 lat obserwujemy znaczące wzrosty na tym rynku. Szacuje się, że ponad 2/3 Polaków próbowało już dań azjatyckich. Widoczne to jest w rosnącej liczbie restauracji oraz punktów gastronomicznych serwujących dania azjatyckie, np. w centrach handlowych, a także zwiększonej ekspozycji "kuchni świata" w sieciach handlu nowoczesnego. Coraz więcej mniejszych sklepów oferuje podstawowe artykuły orientalne jak sos sojowy, słodki sos chilli czy mleko kokosowe. Obserwujemy też rosnącą popularność sklepów specjalizujących się w produktach orientalnych.

Polski rynek znaczne różni się jednak od zachodnioeuropejskiego. W naszym kraju "kuchnie świata" zajmują - z jednej strony - duży obszar, ale to jest - z drugiej strony - zawsze wydzielona sekcja, utrudniająca "trial". W hipermarketach są to około 3-4 moduły, z czego największą część stanowi kuchnia włoska, a później azjatycka.

Nasze marki - Blue Dragon i Patak's notują znaczące wzrosty, zdecydowanie powyżej całego rynku suchej żywności oraz samej kategorii żywności orientalnej.

Gdzie obecnie można nabyć produkty z portfolio AB Food Polska?

Nasze produkty dostępne są we wszystkich sieciach hipermarketów oraz sieciach delikatesowych. Planujemy stopniowe poszerzanie dystrybucji o kanał handlu tradycyjnego. Nastąpi to jednak po zaplanowanych na ten rok inwestycjach w markę. Będzie to stopniowe działanie poprzez sieci "cash and carry". Obecnie produkty Blue Dragon i Patak's są dostępne w Makro.

Jakie inwestycje w markę ma Pan na myśli?

Działamy na trudnym rynku, ponieważ nasze produkty nie są produktami pierwszej potrzeby. W Polsce potrawy kuchni orientalnej spożywamy raz na jakiś czas, podczas gdy np. w Skandynawii - 3-4 razy w tygodniu. W związku z tym - oprócz ceny - liczy się także dotarcie do konsumenta. Kluczowe są: świadomość marki, znajomość produktów i oczywiście edukacja konsumentów. Najważniejszym elementem strategii, którą zamierzamy wdrażać to budowanie świadomości konsumenta i pokazywanie jak przygotowywać dania kuchni orientalnej w możliwie najlepszy
i najprostszy sposób. Drugim jej elementem jest budowanie świadomości marki.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pawel 21-10-2011, 17:24:
Doskonaly przyklad Aleks ....
gdy moja zona bedzie robic ruskie pierogi z bazylii to bedzie dokladnie to samo co robic pesto z ziemniakow!!!!!
jesli nie wiesz o czym mowa to zapraszam do przestudiowania skladu produktu ktory podobno jest autentyczny i oryginalny a nazywa sie pesto! przepraszam ze nie uzyje nazwy - Pesto Genovese bo byloby to naduzyciem.
ale zycze Ci smacznego Aleks!
  • Aleks 21-10-2011, 12:01:
Czy to znaczy, że gdy Twoja żona robi ruskie pierogi to też jest to pofróba, bo nie były wyprodukowane w Rosji???
  • Pawel 21-10-2011, 10:59:
jak to mozliwe ze Wasz portal lansuje marke ktora jest jedna tylko z wielu dostepnych na naszych polkach sklepowych a do tego napewno nie jest oryginalna i autentyczna!
No bo jak moze byc autentczny produkt azjatycki czy wloski z Nowej Soli?
Co do marki Twinings czy Pataks to zgadzam sie ze byly to kiedys marki premium z rodzinnymi tradycjami, ale skonczylo sie to gdy zostaly zakupione przez wielki koncern. niestety zreszta.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH