Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

75% konsumentów z dużych miast nie szuka informacji na temat gotowych dań przed ich zakupem

Aż 75% mieszkańców dużych miast nie szuka informacji nt. gotowych dań przed ich zakupem. Prawie połowa z nich nie ma takiej potrzeby. Natomiast 53% badanych nie umie wskazać, gdzie sieci powinny przedstawiać komunikaty dot. tych produktów. 17% uważa, że najlepsze do tego byłyby gazetki handlowe. 15% wymienia stoiska. Tak wykazało badanie wykonane przez Grupę AdRetail i Hiper-com Poland.

75%  konsumentów z dużych miast nie szuka informacji na temat gotowych dań przed ich zakupem
fot. materiały redakcji

Eksperci różnie wyjaśniają tę sytuację. Niektórzy tłumaczą to nieustannym pośpiechem konsumentów. Z drugiej strony twierdzą, że nasz rynek jest jeszcze na etapie tworzenia. Inni dodają, że sklepy nie są uznawane za dobre miejsca do kupowania takich artykułów. Część specjalistów przewiduje, że świadomość klientów będzie rosła wśród ludzi zainteresowanych zdrowym odżywianiem i takie informacje coraz częściej będą im potrzebne.

– Przeprowadzone badanie wykazało, że większość konsumentów z dużych miast nie szuka informacji na temat gotowych dań przed ich zakupem w sklepach – 75%. Osoby, które je kupują, stawiają przede wszystkim na wygodę i oszczędność czasu. W danym momencie i miejscu wybierają dostępny dla siebie asortyment bez dodatkowych analiz, bo tak jest im najłatwiej – mówi Katarzyna Grochowska, Project Manager z Hiper-com Poland.

Tylko 5% badanych zdecydowanie przyznaje, że poszukuje ww. informacji. Andrzej Wierzchoń z TRND CEE stwierdza, że zapotrzebowanie na tego typu produkty rośnie nie tylko wśród osób, które nie zamierzają poświęcać czasu i energii na planowanie oraz przygotowywanie posiłków. Klienci, którym zależy na zdrowej diecie o określonej liczbie kalorii, również korzystają z takiego rozwiązania. I właśnie oni chcą mieć dobrą orientację na temat gotowych dań. Zdaniem eksperta, ta grupa konsumentów będzie rosła wraz z modą na zdrowy styl życia.

– Z moich obserwacji wynika, że gotowe dania jadają najczęściej osoby mocno zapracowane. W dużych miastach stanowią one liczną grupę. Żyją i jedzą szybko. Nie mają czasu na szukanie jakichkolwiek treści na temat odżywiania. I nie muszą tego robić, bo takie produkty są im dostarczane już nie tylko do pracy, ale nawet prosto do ich aut. W dużych miastach ludzie jadący rano do firm mogą kupować zapakowane obiady, np. świeżo ulepione pierogi, stojąc w ulicznych korkach – komentuje Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail.

Konsumenci twierdzą, że nie mają potrzeby szukania informacji o gotowych daniach w sklepach – 49%. Andrzej Wierzchoń wyjaśnia, że klientom brakuje jeszcze świadomości w tym zakresie. Tak naprawdę Polacy nie mają pojęcia, czego dokładnie mogą oczekiwać, gdyż rynek dań gotowych jest dopiero na etapie tworzenia w naszym kraju. I dlatego też 9% ankietowanych przyznaje, że nawet nie wie, gdzie może znaleźć takie komunikaty.

więcej informacji:

Andrzej Wierzchoń RSS ALERT    /    TRND CEE RSS ALERT    /    Grupa AdRetail RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    Maciej Tygielski RSS ALERT    /    Katarzyna Grochowska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.212.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.