Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agros-Nova chce umacniać pozycję w kategoriach soków, sosów i dżemów

  • Autor: Newseria
  • Data: 20-03-2015, 07:30
Agros-Nova chce umacniać pozycję w kategoriach soków, sosów i dżemów

Polacy zwracają coraz większą uwagę na skład przetworów owocowych i warzywnych, wybierając te bardziej naturalne. Wiodąca na tym rynku Agros-Nova reaguje na zmieniające się nawyki konsumentów, wprowadzając zdrowe produkty. Zwiększa też swoją aktywność w internecie i komunikację z klientem, bo konsumenci coraz częściej przy wyborze danego produktu kierują się wizerunkiem jego producenta. W grudniu spółka sprzedała niektóre marki Maspeksowi, ale nie wpływa to na strategię i planowane nowości.

- Ostatni rok był potwierdzeniem naszej silnej pozycji w kategoriach, w których jesteśmy na pierwszym albo na drugim miejscu. Ugruntowaliśmy pozycje wdrażanych nowości rynkowych, które są zgodne z obecnie panującymi trendami konsumenckimi. Są to wdrożenia dosyć odważne, ale z dużym naciskiem na zdrowy produkt, który jest słodzony sokiem jabłkowym, oraz na informowanie konsumenta o jakości wsadu owocowo-warzywnego - podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria podczas Poland & CEE Retail Summit Karolina Karolczak, dyrektor marketingu handlowego, Agros-Nova.

Karolczak podkreśla, że produkty zdrowe i wysokiej jakości cieszą się teraz dużym powodzeniem, bo Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Czytają etykiety i wybierają produkty, które są lepszej jakości. Na przykład w przypadku dżemów rosnąca liczba konsumentów zwraca uwagę na to, czy są one słodzone cukrem czy sokami owocowymi. Z kolei w przypadku sosów, np. keczupu, Polacy sprawdzają, ile jest w nich warzyw.

Dzięki reagowaniu na te trendy Agros-Nova w tym roku zamierza utrzymać pozycję lidera w tych segmentach, w których już teraz jest największą firmą. Zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej spółki, jest ona liderem w kilku segmentach: dżemów, sosów gotowych i koncentratów zup.

- Dalej będziemy umacniać naszą pozycję lidera w tych kategoriach - zapewnia Karolczak.

Na plany spółki nie ma wpływu na razie przejęcie niektórych marek w grudniu ub.r. przez wadowicki Maspex. Transakcja objęła m.in. marki Łowicz, Krakus, Kotlin czy Tarczyn. Agros-Nova nadal będzie właścicielem zakładu i centrum logistycznego w Tymienicach (dwa pozostałe zakłady trafią do Maspeksu) oraz marek soków Fortuna, Garden i Pysio. Po sprzedaży marek Maspeksowi Agros-Nova informowała, że będzie szukała możliwości rozwoju w segmencie soków, w tym również poprzez akwizycje.

- Czekamy na decyzję UOKiK-u. Wszystkie działania prowadzimy torem wcześniej zaplanowanym. Dla nas I połowa roku to czas wdrożenia nowości. Mamy premiery w wielu kategoriach, w których jesteśmy liderem, i w produktach dżemowych, i w sosach - zapowiada Karolczak.

Dodaje, że duże znaczenie dla spółki ma też e-commerce oraz działania promocyjne prowadzone w sieci. Wynika to również ze zmiany zachowań konsumentów. Coraz częściej zwracają oni uwagę na wizerunek i obecność danej marki w sieci. Polacy, jak zaznacza Karolczak, utożsamiają produkty na półkach w sklepach z tym, jak wizerunek danej marki kreowany jest w internecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH