REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Agros Nova ma trzy miesiące na wycofanie z rynku produktów z kwestionowanym oznaczeniem promocyjnym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2011, 16:04
Agros Nova ma trzy miesiące na wycofanie z rynku produktów z kwestionowanym oznaczeniem promocyjnym
Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agros Nova

- W związku z zastrzeżeniami, które Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) kilka tygodni temu zgłosił do oznakowania promocyjnego niektórych produktów Łowicza, w korespondencji z Urzędem zaproponowaliśmy, że wycofamy się ze sprzedaży tych produktów i zmienimy ich opakowania - mówi Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agros Nova.

REKLAMA

- UOKiK - w formie stosownej decyzji zobowiązaniowej - pozytywnie ustosunkował się do naszej deklaracji, wyznaczając nam termin dwóch miesięcy na zaprzestanie wprowadzania do obrotu produktów z kwestionowanym oznaczeniem promocyjnym oraz trzech miesięcy - na ich wycofanie z rynku. Zobowiązanie, z którym wystąpiliśmy do UOKiK, nie jest dla nas łatwe - mówi Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agros Nova

Agros Nova uznała jednak, że działania, które podejmuje, są w interesie zarówno konsumentów, jak też marki.

- To decyzja precedensowa i mamy nadzieję, że otworzy oczy na ten problem również innym producentom i będzie dla nich dobrą zachętą do zmiany praktyki, która jest stosowana na rynku, m. in. ze względu na fakt, że przepisy nie precyzowały jasno okresu trwania promocji, a dodatkowo - według naszej wiedzy - żadna z instytucji kontrolnych wcześniej nie kwestionowała takich oznaczeń na rynku spożywczym, także w odniesieniu do naszej marki. UOKiK dotknął więc bardzo istotnej kwestii z obszaru komunikacji producentów z konsumentami - zapewnia Joanna Bancerowska.

Agros Nova już rozpoczęła realizację zobowiązań UOKiK.

- Mimo, że na zaprzestanie wprowadzania do obrotu produktów z kwestionowanym oznaczeniem mamy czas do początku lipca, już wprowadziliśmy tę decyzje w życie. Przygotowaliśmy też nowe etykiety. W odniesieniu do kwestii wycofania produktów z rynku mamy wątpliwości interpretacyjne, dlatego ponad dwa tygodnie temu poprosiliśmy UOKiK o wykładnię tego zobowiązania. Na jego realizację mamy jeszcze dwa miesiące. W oczekiwaniu na wykładnię UOKiK rozpoczęliśmy szacowanie, jaka ilość produktów jest u naszych dystrybutorów - mówi mówi Joanna Bancerowska.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że promocyjne opakowania przetworów marki Łowicz wprowadzały konsumentów w błąd. Postępowanie UOKiK wykazało, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku - podał Urząd.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH