Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agros Nova ma trzy miesiące na wycofanie z rynku produktów z kwestionowanym oznaczeniem promocyjnym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2011, 16:04
Agros Nova ma trzy miesiące na wycofanie z rynku produktów z kwestionowanym oznaczeniem promocyjnym
Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agros Nova

- W związku z zastrzeżeniami, które Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) kilka tygodni temu zgłosił do oznakowania promocyjnego niektórych produktów Łowicza, w korespondencji z Urzędem zaproponowaliśmy, że wycofamy się ze sprzedaży tych produktów i zmienimy ich opakowania - mówi Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agros Nova.

- UOKiK - w formie stosownej decyzji zobowiązaniowej - pozytywnie ustosunkował się do naszej deklaracji, wyznaczając nam termin dwóch miesięcy na zaprzestanie wprowadzania do obrotu produktów z kwestionowanym oznaczeniem promocyjnym oraz trzech miesięcy - na ich wycofanie z rynku. Zobowiązanie, z którym wystąpiliśmy do UOKiK, nie jest dla nas łatwe - mówi Joanna Bancerowska, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agros Nova

Agros Nova uznała jednak, że działania, które podejmuje, są w interesie zarówno konsumentów, jak też marki.

- To decyzja precedensowa i mamy nadzieję, że otworzy oczy na ten problem również innym producentom i będzie dla nich dobrą zachętą do zmiany praktyki, która jest stosowana na rynku, m. in. ze względu na fakt, że przepisy nie precyzowały jasno okresu trwania promocji, a dodatkowo - według naszej wiedzy - żadna z instytucji kontrolnych wcześniej nie kwestionowała takich oznaczeń na rynku spożywczym, także w odniesieniu do naszej marki. UOKiK dotknął więc bardzo istotnej kwestii z obszaru komunikacji producentów z konsumentami - zapewnia Joanna Bancerowska.

Agros Nova już rozpoczęła realizację zobowiązań UOKiK.

- Mimo, że na zaprzestanie wprowadzania do obrotu produktów z kwestionowanym oznaczeniem mamy czas do początku lipca, już wprowadziliśmy tę decyzje w życie. Przygotowaliśmy też nowe etykiety. W odniesieniu do kwestii wycofania produktów z rynku mamy wątpliwości interpretacyjne, dlatego ponad dwa tygodnie temu poprosiliśmy UOKiK o wykładnię tego zobowiązania. Na jego realizację mamy jeszcze dwa miesiące. W oczekiwaniu na wykładnię UOKiK rozpoczęliśmy szacowanie, jaka ilość produktów jest u naszych dystrybutorów - mówi mówi Joanna Bancerowska.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że promocyjne opakowania przetworów marki Łowicz wprowadzały konsumentów w błąd. Postępowanie UOKiK wykazało, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku - podał Urząd.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH