Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agros-Nova sprzedaje zakład we Włocławku. Produkcję skoncentruje w Łowiczu

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2012, 14:51
Agros-Nova sprzedaje zakład we Włocławku. Produkcję skoncentruje w Łowiczu
Marek Sypek, prezes Agros-Nova

Agros-Nova Sp. z o.o. postanowiła sprzedać zakład we Włocławku. Jak podaje firma, decyzja podyktowana jest wyłącznie względami ekonomicznymi. - Zakład jest dochodowy, ale w obecnej sytuacji rynkowej Spółka nie może sobie pozwolić na dublowanie kosztów stałych, gdy dysponuje niewykorzystanymi mocami produkcyjne w innej swoim zakładzie. Agros-Nova jest otwarta na wszelkie propozycje i będzie rozmawiać z każdym zainteresowanym - poinformowała serwis www.portalspozywczy.pl, spółka Agros-Nova.

Włocławek jest dziś jednym z trzech zakładów spółki. Dwa pozostałe mieszczą się w Tymienicach koło Zduńskiej Woli oraz Łowiczu. W Tymienicach firma skoncentrowała produkcję soków i napojów owocowych, w Łowiczu - wytwarza przetwory owocowo-warzywne i dania gotowe. I właśnie tu chciałaby w przyszłości produkować także ketchupy.

- W sytuacji ogromnego wzrostu kosztów i spadku popytu na rynku zmuszeni jesteśmy poszukiwać i wdrażać wszelkie rozwiązania, które przyniosą firmie konieczne oszczędności - tłumaczy Marek Sypek, prezes zarządu, Agros-Nova.

- Bieżący rok jest dla nas rokiem walki o efektywność produkcji - podkreśla prezes. - W ubiegłym roku drastycznie wzrosły ceny surowców, w tym: owoców, cukru, opakowań, energii, paliw. Na to nałożyło się silne wzmocnienie euro i dolara, co podwyższa koszt importowanych surowców i opakowań. Mówimy o milionach złotych, których nie możemy przełożyć - poprzez znaczący wzrost cen wyrobów gotowych - bezpośrednio na konsumentów, bo zdusilibyśmy i tak mocno osłabiony popyt. Znaczącą część kosztów musimy po prostu wziąć na swoje barki - konkluduje Marek Sypek.

Optymalizacje organizacyjne, funkcjonalne, finansowe, personalne Agros-Nova od roku wdraża we wszystkich pionach i działach. Jak pokazał audyt firm konsultingowych, z których jedna jest międzynarodowym ekspertem w zakresie optymalizacji procesów produkcyjnych, największe rezerwy kosztowe w spółce zlokalizowane są w obszarze produkcji.

- W sytuacji, gdy mamy niewykorzystane moce produkcyjne w zakładzie w Łowiczu i Włocławku nie możemy pozwolić sobie na dublowanie wysokich kosztów stałych. Aby poprawić efektywność kosztową w Pionie Operacji, musimy skoncentrować produkcję w jednym zakładzie: albo w Łowiczu, albo we Włocławku - mówi prezes Sypek.

Ze względu na niższe jednostkowe koszty wytwarzania, jak również obecną infrastrukturę produkcyjną i skalę działania, oraz - co ma kluczowe znaczenie - korzystną ze względów logistycznych lokalizację zdecydowanie korzystniejsze dla spółki okazało się rozwijanie produkcji w Łowiczu.

Łowicz, który działa od 1965 r. i zatrudnia ponad 800 osób ma nieporównywalnie wyższy wolumen produkcji i zróżnicowany asortyment marki Łowicz, dziewięć linii produkcyjnych, chłodnię, zamrażalnię, a ponadto konieczne zezwolenia na produkcję mięsną. Bardzo ważnym atutem Łowicza jest też korzystna ze względów logistycznych lokalizacja.

Z Łowicza jest znacznie bliżej niż z Włocławka do centrum dystrybucyjnego Agros-Nova w Tymienicach, to zaś przekłada się na niższe koszty transportu.

Dla zakładu we Włocławku spółka szuka nowego właściciela. W procesie sprzedaży wspiera ją zewnętrzny doradca. - Wierzymy w ten projekt i zrobimy wszystko, żeby się powiódł. Przemawiają za tym pozytywne doświadczenia z ostatnich lat, gdy dwukrotnie przekazaliśmy nasze zakłady (Białystok, Kotlin) nowym właścicielom, którzy nie tylko utrzymali, ale rozwinęli działalność pod nowym szyldem. Liczymy, że uda nam się po raz trzeci powtórzyć ten scenariusz we Włocławku - z korzyścią dla obydwu stron: Agros-Nova i pracowników zakładu. Dla potencjalnych właścicieli najważniejsza jest informacja, że Włocławek jest dochodowy - zapewnia prezes Marek Sypek.

W lutym 2011 r. lokalni przetwórcy, właściciele firmy Fructon zdecydowali się na zakup zakładu Agros-Nova w Kotlinie. Dziś z sukcesem rozwijają zakład, w którym wzrosło zatrudnienie, asortyment i wolumen produkcji. Z kolei w Białymstoku w 2003 r. zakład na preferencyjnych warunkach odkupili pracownicy. Postanowili podjąć ryzyko i skorzystać z szansy, jaka wówczas się pojawiła. Utworzyli dobrze prosperującą spółkę pracowniczą pod nazwą Agrovita, która na starcie otrzymała od Agros-Nova kontrakty na produkcję usługową. Kilka lat później Agrovita dołączyła do grupy biznesowej Mispolu, na czym skorzystali wszyscy zatrudnieni, będący udziałowcami firmy.

Zarząd Agros-Nova koncentruje się w tej chwili na poszukiwaniu nabywcy. Projekt koordynuje Iwona Jarzębska, dyrektor operacyjna Agros-Nova. W procesie sprzedaży Agros-Nova będzie też szukać wsparcia lokalnych władz i instytucji. Wczoraj Dyrektor Jarzębska oraz Teodozja Wasińska, obecna szefowa zakładu, rozmawiały na ten temat z Prezydentem Włocławka, który zadeklarował swoją pomoc.

- Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje. Będziemy rozmawiać z każdym zainteresowanym. Być może w tym gronie znajdą się również obecni menedżerowie i pracownicy zakładu. Zakład jest rentowny, więc liczymy na pozytywny odzew na naszą ofertę - deklaruje prezes Agros-Nova.

Ostateczna oferta sprzedaży ma być gotowa około połowy maja. Dotyczy ona zakładu - nieruchomości i infrastruktury produkcyjnej, a nie marki, chociaż Agros-Nova jest gotowa rozważyć różne scenariusze.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • POLAK 28-04-2012, 21:54:
Włocławek robi wspaniale ketchupy!!!
Szkoda,żeby taki zakład przestal produkować swoje wyroby.
  • apel 26-04-2012, 22:46:
Apel do PUDLISZEK,

zainteresujcie się tym Włocławkiem, mają super pomidorowy keczup, bazę i tradycję, a wy się na tym znacie jak malo kto.
I kuria biskupia na pewno Wam pobłogosławi, ludzie będą mieć pewną pracę.
  • kknd 26-04-2012, 15:43:
Przyczyna - spadki Agrosa!
Pomimo gigantycznych podwyżek którymi poczęstowali rynek spada sprzedaż wartościowa (ketchupy kotlin rocznie minus 1,%), calość ledwo 0%, a całosć tego segmentu ciągnie im marka Włocławek. Duże podwyżki (ponad 10%) i jednoczesny zerowy wynik oznacza spadek ilościowy (możne nawet o jakieś 12-15%). Dla uzupełnienia obrazu w tym samym czasie Hainz +11% a marki własnej +15%. W koncentratach jeszcze "lepiej" strata wartościowa agrosa to ponad 5%, czyli po uwzględnieniu podwyżek (również ponad 10%) oznacza pewnie 20% na wolumenie.

Kolejnym etapem będzie pewnie redukcja etatów.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH