Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agros Nova wchodzi na rynek produktów mrożonych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2008, 16:38
Agros Nova wchodzi na rynek produktów mrożonych

Agros Nova zadebiutowała na rynku mrożonek. Pod marką Łowicz wprowadza właśnie do sprzedaży mrożone dania gotowe - mączne i ziemniaczane.

"Wejście w nowy dla spółki segment ma służyć umocnieniu jej pozycji na rynku potraw gotowych, który jest jednym z trzech biznesowych filarów Agros Nova (obok soków oraz przetworów owocowo-warzywnych). Dzięki przejęciu firmy Elbro, które spodziewane jest w styczniu, Agros Nova kierowana przez Roberta Niewiadomskiego, już na starcie zyska prawie 11 proc. udziałów i trzecią pozycję w segmencie mrożonych produktów mączno- ziemniaczanych. To również kolejny krok w strategicznym, długofalowym procesie budowania pozycji marki Łowicz jako jednej z największych polskich marek żywnościowych.

Na początek w ofercie mrożonych dań gotowych Łowicz znalazło się pięć najpopularniejszych wśród polskich konsumentów produktów: cztery rodzaje pierogów (z mięsem, z kapustą i grzybami, z serem, ruskie) oraz pyzy z mięsem. Pierogi domowe oraz pyzy domowe Łowicz dostępne będą zarówno w nowoczesnym, jaki i tradycyjnym kanale dystrybucji.

Segment gotowych produktów mrożonych ma w sobie duży potencjał wzrostu. W 2007 r. osiągnął wartość ok. 480 mln zł i zyskał na wartości ok. 18 proc. rok do roku (2007 vs. 2006).

- Na rzecz Agros Nova przemawia rozdrobnienie rynku, na który wkraczamy. Czterech pierwszych producentów osiąga na nim aktualnie ok. 44 proc. udziałów. Oznacza to, że jest na nim miejsce dla liczącego się gracza. Agros Nova będzie niewątpliwie największą firmą produkcyjną w tym segmencie - uzasadnia Robert Niewiadomski, prezes Zarządu Agros Nova.

Ogromne znaczenie dla rozwoju biznesu Agros Nova na rynku mrożonych potraw gotowych ma fakt przejęcia od norweskiego koncernu Orkla spółek: Kotlin i Elbro. Elbro jest dziś trzecią marką w Polsce jeśli chodzi o pyzy i pierogi. - Doskonale uzupełni naszą ofertę, zapewniając nam już na początku miejsce w pierwszej trójce producentów na rynku. Wzbogaci też nasze kontakty i know how w zakresie dystrybucji w nowym dla nas kanale sprzedaży - mówi prezes Agros Nova. - Czekamy tylko na zielone światło od UOKiK, by dokonać przejęcia. 5-letnią strategię budowania trzeciego filaru biznesu realizowaną od początku 2007 r., która uwzględnia zarówno rozwój organiczny, jak i przejęcia, rozpisaliśmy na kilka etapów. Pierwszym były tradycyjne dania warzywno - mięsne, drugim - tegoroczna nowość - jednogarnkowe danie Kociołek do syta, trzecim -pierogi i pyzy. Z takim biznesowym planem wzięliśmy udział w negocjacjach z Orklą w sprawie Kotlina i Elbro, które wygraliśmy. W efekcie wchodzimy na ten rynek dużo silniejsi i planujemy kolejne kroki - podsumowuje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH