Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Agros Nova: Wejście Pamapolu w produkcję dżemów utrudni mniejszym graczom walkę o ten rynek

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2010, 13:52
Agros Nova: Wejście Pamapolu w produkcję dżemów utrudni mniejszym graczom walkę o ten rynek

Strategia Pamapolu może mieć kluczowe znacznie dla Stovitu, Lubawy czy Scandic Food. Nie pozostanie też bez wpływu na realizację celów rynkowych Bakallandu, tegorocznego debiutanta w tym segmencie. - Niezależnie od wzajemnej rywalizacji, wszyscy markowi gracze stoją przed dużym wyzwaniem konkurowania z markami własnymi sieci, a bez wątpienia słabszym markom, które nie mają tak wysokiej rozpoznawalności i silnego wizerunku jak Łowicz, w dzisiejszej sytuacji rynkowej ta rywalizacja przychodzi znacznie trudniej - mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprawnej finalizacji negocjacji z Pamapolem. Sprzedaż aktywów Sorelli odciąża nas od zadań związanych z dalszą produkcją, logistyką i handlem tą marką. Dzięki temu możemy nasze zasoby zaangażować w inne ważne dla grupy obszary. Nie musimy też dłużej inwestować w utrzymywanie na rynku marki, z którą i tak, ze względu na decyzję UOKiKu, musieliśmy się rozstać. Nie bez znaczenia jest również wcześniejsze pozyskanie środków finansowych ze sprzedaży - mówi Joanna Bancerowska.

Jej zdaniem rynek produktów dżemowych jest dojrzałym stabilnym rynkiem, spokojnie rosnącym.

- Układ sił od lat się nie zmienia i nie ma żadnych przesłanek wskazujących, że sprzedaż Sorelli Pamapolowi spowoduje w najbliższym czasie jakieś gwałtowne zmiany i przetasowania na rynku. Nie mamy żadnych obaw o pozycję grupy Agros Nova zarówno w całym segmencie, jak też w samych dżemach - mówi Joanna Bancerowska.

Jak zapewnia marka Łowicz nie jest zagrożona, ze względu na siłę tej marki ale też z uwagi na poziom środków, które co roku przeznacza na wzmacnianie Łowicza (promocja, reklama). 

- Nie lekceważymy żadnego konkurenta i bardzo uważnie, na bieżąco śledzimy wszystko, co dzieje się na rynku, jednak naszym zdaniem realnie Pamapol będzie rywalizował z firmami, z którymi sąsiaduje w rankingu udziałów.

Strategia Pamapolu może mieć więc kluczowe znacznie dla takich firm jak: Stovit, Lubawa czy Scandic Food. Nie pozostanie też bez wpływu na realizację celów Bakallandu.

- Dla tych graczy przejęcie Sorelli było ogromną i jak się okazuje niewykorzystaną szansą umocnienia pozycji na dużym rynku. Dla Agros Nova wejście na rynek nowego gracza, który będzie dopiero zdobywał doświadczenie i kompetencje na tym rynku, to dobre rozwiązanie. Właściwie układ sił producentów wrócił do stanu sprzed roku, sprzed przejęcia przez nas Sorelli. Pamapol zastąpił Kotlin w roli właściciela Sorelli. Żaden z producentów nie wykorzystał ogłoszonego przetargu na Sorellę do zwiększenia swej przewagi nad bezpośrednimi rywalami, choć konsolidacja na tym rynku wydaje się procesem naturalnym i nieuniknionym - mówi Joanna Bancerowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH