Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ajinomoto Jawo: Umowa UE-Japonia tworzy podstawę do rozwoju współpracy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2017, 13:25
Ajinomoto Jawo: Umowa UE-Japonia tworzy podstawę do rozwoju współpracy
Renata Kasprzycka, prezes zarządu Jawo i wiceprezes zarządu Ajinomoto Jawo. Fot. PTWP

Umowa o wolnym handlu UE-Japonia to krok w stronę rozszerzenia współpracy handlowej między Polską a Japonią. – Krótkookresowo to porozumienie nie wpłynie na naszą współpracę z partnerem z Japonii. Jednak umowa pokazuje, że następuje wzmacnianie relacji biznesowych pomiędzy UE a Japonią – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Kasprzycka, wiceprezes zarządu Ajinomoto Jawo.

– Japonia wciąż ma inne standardy – chociażby dotyczące certyfikacji maszyn do produkcji. Mam nadzieję, że dzięki nowej umowie łatwiej będzie w przyszłości importować wyspecjalizowane maszyny do przemysłu spożywczego spełniające wymogi bezpieczeństwa UE i opatrzone znakiem CE – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Kasprzycka, wiceprezes zarządu Ajinomoto Jawo.

Podkreśla, że umowa UE-Japonia przede wszystkim tworzy podstawę do rozwoju współpracy. – Dzisiaj regulacje, chociażby w zakresie dodatków do żywności, są bardzo różne. Dlatego tak bardzo trudna jest wymiana handlowa w kategorii dań gotowych. Nasi partnerzy z Japonii postrzegają Polskę jako dobre źródło surowców – wysokiej jakości i w atrakcyjnej cenie. Wciąż bowiem produkty gotowe nie są przygotowane do wymagań konsumentów z Japonii – tłumaczy.

Dodaje, że japońscy konsumenci to bardzo wymagający klienci, przywiązujący ogromną uwagę nie tylko do jakości żywności, ale także do jej sposobu prezentacji, wyglądu, funkcjonalności opakowania.

– Jeśli, któraś z polskich firn podejmie wyzwanie i zaproponuje produkt dedykowany na tamten rynek ma duże szanse powodzenia, bo rynek jest otwarty na nowości, a konsumenci chętnie sięgają po nieznane smaki – uważa Renata Kasprzycka.

Ajinomoto Jawo powstała jako spółka joint venture założona w 2014 roku przez Ajinomoto Frozen Food i JAWO. Firma Ajinomoto to lider w produkcji dań mrożonych na rynku japońskim, liczący się gracz na rynku azjatyckim (zakłady produkcyjne w Chinach i Tajlandii) oraz w Stanach Zjednoczonych. Firma JAWO to producent mrożonych dań gotowych na bazie mąki i ziemniaków (pierogi, pyzy, kluski) - polska firma rodzinna założona w 1992 roku. 

O szansach polskich producentów żywności na japońskim rynku czytaj więcej:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!
Rynek cukru - analiza IERiGŻ POPRZEDNI ARTYKUŁ

Rynek cukru - analiza IERiGŻ

Rynek owoców - analiza IERiGŻ NASTĘPNY ARTYKUŁ

Rynek owoców - analiza IERiGŻ

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH