Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Ajinomoto podsumowuje 20 lat działalności w Polsce. Sprzedaż spółki wzrosła z 4 mln zł do 103 mln zł

Ajinomoto Poland Sp. z o.o. z okazji 20 lat obecności w Polsce podsumowuje rozwój biznesu
i określa plany rozwojowe na przyszłość. Szczególnie intensywne dla rozwoju firmy były ostatnie cztery lata, kiedy to odnotowano wzrost przychodów netto ze sprzedaży z 68 mln zł do 103 mln zł. Natomiast w ciągu 19 lat sprzedaż wzrosła z 4 mln zł w 1999 roku do 103 mln zł w roku 2018.

Ajinomoto podsumowuje 20 lat działalności w Polsce. Sprzedaż  spółki wzrosła z 4 mln zł do 103 mln zł
fot. materiały prasowe

W 1999 zapadała decyzja o wejściu na rozwijający się dynamicznie polski rynek. Ajinomoto otworzyło w Warszawie oddział i rozpoczęło dystrybucję zup z makaronem pod marką YumYum importowanych początkowo z Tajlandii. W 2003 roku Ajinomoto Poland Sp. z o.o. przejęła firmę SAMSMAK Foods Sp. z o.o. wraz z zakładem produkcyjnym w Małkini Górnej i od 2004 roku po połączeniu już jako jedna firma rozpoczęła lokalnie produkcję i dystrybucję zup instant z makaronem pod markami SAMSMAK i YumYum. Japoński koncern zmodernizował zakład produkcyjny, zwiększył produkcję i zatrudnienie. Firma Ajinomoto Poland Sp. z o.o. dostosowała ofertę produktową do potrzeb rynku.

Dwie dekady obecności Ajinomoto w Polsce to inwestycje, zmiana asortymentu produktowego oraz wzrost zatrudnienia w fabryce w Małkini Górnej do ponad 300 osób. Nastąpił wzrost potencjału produkcji. W roku 2016 uruchomiono zaprojektowaną w Japonii nowoczesną linię do produkcji zup instant z makaronem w kubkach.

Zmiana przyzwyczajeń żywieniowych i trybu życia mieszkańców Polski i Europy wpłynęły także na strategię rozwoju Ajinomoto Poland Sp. z o.o. W roku 2016 spółka postanowiła wzmocnić pozycję rynkową własnych marek, takich jak OYAKATA, SAMSMAK czy YumYum. Wcześniej koncentrowała się na produkcji marek swoich klientów głównie kluczowych polskich sieci handlowych, ale też klientów zagranicznych. 

Ajinomoto Poland Sp. z o.o. koncentruje inwestycje marketingowe oraz środki finansowe w rozwój dystrybucji produktów OYAKATA – są to oryginalne japońskie koncepty dań i zup instant z makaronem. Wprowadzenie odnowionej marki OYAKATA w 2016 roku oraz rozpoczęcie intensywnych działań marketingowych, przełożyło się na wzrost świadomości marki z 6 proc. do 12 proc. W ciągu ostatnich dwóch lat firma Ajinomoto Poland Sp. z o.o. zwiększyła udział w polskim i europejskim rynku. W Polsce udział marki OYAKATA wzrósł o 1 proc. wartościowo rok do roku (2018 vs. 2017, Nielsen).

Ekspansja marki OYAKATA miała też miejsce na rynkach innych krajów Europy. Produkty z tej linii mają duży potencjał rozwojowy. Jeszcze dwa lata temu dania i zupy z makaronem OYAKATA dostępne były w 7 krajach (Polska, Francja, Belgia, Hiszpania, Włochy, Niemcy, UK), a obecnie w 2019 roku można je kupić w  17 (Polska, Francja, Hiszpania, Włochy, Niemcy, UK, Szwajcaria, Węgry, Czechy, Litwa, Łotwa, Estonia, Szwecja, Finlandia, Dania, Chorwacja, Gruzja).

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

Ajinomoto Poland RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    dania gotowe 2019 RSS ALERT    /    Kuchnia japońska RSS ALERT    /    kuchnia azjatycka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.159.25
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.