Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Ajinomoto Poland zapowiada nowe inwestycje. Nie wyklucza przejęć

Japoński koncern Ajinomoto notuje wzrost sprzedaży w Polsce i zapowiada nowe inwestycje – Nie wykluczamy kolejnych akwizycji firm z sektora FMCG. Otwarcie poszukujemy nowych partnerów w Polsce w celu zwiększenia wartości marki – mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl, Toshiro Tsuboi, prezes zarządu Ajinomoto Poland Sp. z o.o.

Ajinomoto Poland zapowiada nowe inwestycje. Nie wyklucza przejęć
fot. materiały prasowe

Jak zdradził serwisowi portalspozywczy.pl, prezes Toshiro Tsuboi, przychody Ajinomoto Poland stanowiły 0,3 procent przychodów całej Grupy Ajinomoto w roku obrotowym 2018 i  3 procent przychodów całego regionu Europa-Afryka (współczynnik udziału regionalnej sprzedaży netto r/r 2018/2017).

– Największą sprzedaż osiągamy na rodzimym, japońskim rynku (43 procent w 2018 r.). Drugim rynkiem są kraje Azji, gdzie uzyskujemy 25 procent przychodów. Znaczącym rynkiem dla naszych produktów jest rynek amerykański - sprzedaż w obu Amerykach w 2018 roku to 22 procent naszego ogólnego przychodu. Region Europy i Afryki wypracowuje 10 procent przychodów (wzrost o 1 proc. r/r) – tłumaczy Toshiro Tsuboi.

I dodaje, że w 2018 roku sprzedaż netto Ajinomoto Poland wyniosła 103 mln zł i to jest bardzo dobry wynik – Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o 110 procent, porównując dane do analogicznego okresu roku 2017 – mówi prezes.

Ruszyły inwestycje

Największym nakładem inwestycyjnym Ajinomoto w Polsce był zakup i montaż zaprojektowanej w Japonii, drugiej linii produkcyjnej do produkcji zup instant w kubkach. Koszt tej zrealizowanej w roku 2016 inwestycji wyniósł 7 mln euro.

– W tym roku planujemy kolejne inwestycje. Tym razem w obiekty poprawiające warunki pracy i jej otoczenie oraz w rozbudowę powierzchni magazynowej. Część prac modernizacyjnych już się rozpoczęła – mówi prezes Toshiro Tsuboi.

W poszukiwaniu partnerów biznesowych

W 2014 roku grupa Ajinomoto Co., Inc.  zawiązała spółkę joint-venture z polską firmą Jawo.

W 2015 r. w Częstochowie uruchomiona została nowa polsko – japońska fabryka mrożonej żywności Ajinomoto Jawo Sp. z o.o. W fabryce są produkowane japońskie mrożone pierożki gyoza skierowane na cały rynek Unii Europejskiej.

W ciągu ostatnich pięciu lat, dzięki wysokiemu popytowi na mrożone japońskie pierogi Gyoza, nie tylko w Polsce, ale także w Europie Zachodniej, firma znacznie się rozwinęła.

– Nie wykluczamy kolejnych akwizycji firm z sektora FMCG. Otwarcie poszukujemy nowych partnerów w Polsce w celu zwiększenia dystrybucji i wartości marki – mówi Toshiro Tsuboi.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

Toshiro Tsuboi RSS ALERT    /    Ajinomoto Poland RSS ALERT    /    Kuchnia japońska RSS ALERT    /    danie gotowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.86.175.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.