Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

"Amela" - jabłko z "czystą etykietą". Powstała nowa marka polskich owoców

- Klaster “Polska Natura” i produkcja jabłek bez pozostałości chemicznych to odpowiedź na zagrożenia dla bytu sadowników – mówi w wywiadzie dla serwisu sadyogrody.pl Andrzej Stępniewski, przewodniczący Rady Klastra "Polska Natura", w którym produkuje się jabłka marki "Amela" - jabłka bez pozostałości środków chemicznych.

fot. materiały prasowe

Klaster “Polska Natura” to organizacja zrzeszająca sadowników i ogrodników chcących produkować owoce czyste bez pozostałości chemii. Organizacja powstała na terenie gminy Błędów, we współpracy sadowników z samorządowcami i naukowcami. Efektem działalności Klastra jest nowa marka jabłek - “Amela”.

- Na początku stycznia byliśmy u ministra Ardanowskiego i prezentowaliśmy naszą “amelę”. Technolog wyjaśnia, na czym polega technologia produkcji, i w pewnym momencie minister mówi - "słuchajcie, to jest trzeci gatunek jabłek! Bo to nie jest ani konwencja, ani BIO!" Nasz produkt jest bardzo zbliżony do produktów bio, ale produkcja jest bardzo zbliżona do konwencji. Natomiast stosuje się tu szereg szczególnych “wybiegów”, przestrzega się pewnych reguł wymaganych przez tę technologię - mówi Andrzej Stępniewski.

"Amela" to jabłko z “czystą etykietą”. Konsumenci chcą takich jabłek, ale nie chcą drogich jabłek. 

- Wszystko zależy od tego, kto produkuje. Ci, którzy robią to pierwszy raz na pewno produkują drożej, bo kosztują ich badania. Natomiast samo prowadzenie sadu nie jest droższe, w niektórych przypadkach tańsze, bo dozowanie środków jest bardzo kontrolowane i często używa się ich mniej. 
Natomiast cena jest wyraźnie wyższa, ponieważ uważamy, że marża na jabłka jest skandalicznie niska. Nie będziemy sprzedawać naszych produktów za taką marżę. Zaczęliśmy od wysokiego pułapu i to trzymamy - dodaje Andrzej Stępniewski.

Jabłka "Amela" sprzedawane są w sklepach Selgros w Warszawie. - Stosujemy inny marketing niż dotychczas używany do promocji jabłek. Nasze jabłko jest sprzedawane na wydzielonych stoiskach, z wyraźną informacją, że jest to jabłko wolne od pozostałości środków chemicznych. Nawet, jeżeli jabłko po sąsiedzku jest tańsze, to wiadomo dlaczego… Muszę powiedzieć, że to działa i sprzedajemy coraz więcej. W najbliższej przyszłości jabłka “amela” znajdą się w sklepach Selgros w innych miejscowościach w Polsce. Naszym produktem jest też zainteresowana centrala sieci Selgros w Szwajcarii i prawdopodobnie od przyszłego roku będziemy współpracowali na tym rynku - mówi przewodniczący Rady Klastra "Polska Natura".

Już niebawem ruszy sklep internetowy, w którym będzie można kupić online jabłka "Amela" w opakowaniach po 12 kg. Powstaną też soki i cydry.

CAŁY WYWIAD NA WWW.SADYOGRODY.PL.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

klaster Polska Natura RSS ALERT    /    Polska Natura RSS ALERT    /    Amela RSS ALERT    /    jabłka Amela RSS ALERT    /    jabłka RSS ALERT    /    marki owoców RSS ALERT    /    Andrzej Stępniewski RSS ALERT    /    rynek jabłek RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.63.218
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.