Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Amerykanie udomowili borówkę 100 lat temu. Polacy uprawiają ją od ponad 40 lat (wideo)

Polska czy amerykańska? - to chyba najczęstsze pytanie wśród konsumentów. Polscy plantatorzy w ramach kampanii „Lato z borówkami” chcą pokazać całoroczną pracę na plantacjach i siebie jako promotorów zdrowego stylu życia. To wszystko w zgodzie z trendami i wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa żywności, tzw. traceability – pełnej identyfikowalności produktu od pola do półki.

Amerykanie udomowili borówkę 100 lat temu. Polacy uprawiają ją od ponad 40 lat (wideo)
fot. shutterstock

Amerykanie udomowili borówkę 100 lat temu. Polacy uprawiają ją od ponad 40 lat. W tym czasie staliśmy się jednym z jej wiodących producentów, w sezonie kluczowym dostawcą na najbardziej wymagające rynki. Konsumenci w 25 krajach, na 4 kontynentach, jedzą naszą borówkę. Musimy o tym opowiadać – przekonują uczestnicy owocowego rynku. 

- Każdy powinien pamiętać o tym, że jego rola nie kończy się na sprzedaży. Działając w grupie, działając z tą inicjatywą, moim zdaniem zachęcimy innych. Polacy powinni wiedzieć, że borówka jest polska. Ten owoc nie będzie musiał wyjeżdżać za granicę – mówi Paweł Wawryszczuk, Polska Borówka.

- Według mnie powinna być pokazana cała historia. I to przemawia do ludzi. To nie może być tak, że opakowanie z borówką to jest coś anonimowego. Dla konsumenta jest ważne, od kogo pochodzi produkt i jak go mogą skojarzyć – mówi Dominik Woźniak, prezes Rajpol Trade.

- Do mnie to przemawia. Zresztą to się też fajnie wpisuje w generalny trend, jaki widać w promowaniu różnych produktów spożywczych, czyli mamy całą historię od pola do stołu, czy to jest przetwórstwo typu sok, czy to jest świeży owoc czy warzywo. To na pewno przemawia i w sumie nie wyobrażam sobie, żeby to mogło być w jakiś inny sposób robione – dodaje Woźniak.

Nie jest to aż tak oczywiste, o czym świadczy brak klarownego wizerunku polskich producentów jakiegokolwiek owocu lub warzywa. Zresztą nie lepiej wyglądają tu nasi rybacy, szkutnicy, producenci mebli, kosmetyków czy gier komputerowych. O ironio, nasze narodowe talenty, umiłowanie wolności, umiejętność łączenia, zaradność, kreatywność, symbolizuje hydraulik. Istnieje luka i producenci borówki świetnie się w niej odnajdują.

- Widzę, że plantatorzy innych owoców starają się iść w tym samym kierunku. 1 lipca - Dzień Polskiej Borówki odnosi z roku na rok coraz większe sukcesy, coraz głośniej o nim jest w różnych mediach, jest to projekt godny naśladowania. Ludzie się zaczynają zastanawiać skąd te owoce są, dlaczego na przykład warto konsumować polskie owoce, dlaczego nie zagraniczne – mówi Michał Koter, Gospodarstwo Ogrodnicze Koter.

więcej informacji:

borówki RSS ALERT    /    rynek borówek RSS ALERT    /    Dominik Woźniak RSS ALERT    /    Rajpol RSS ALERT    /    Fundacja Promocji Polskiej Borówki RSS ALERT    /    Michał Koter RSS ALERT    /    Paweł Wawryszczuk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.