REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Analityk: Niewielkie firmy z branży przetwórstwa warzywno-owocowej nie mają szans utrzymać się na rynku

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2011, 14:42
Analityk: Niewielkie firmy z branży przetwórstwa warzywno-owocowej nie mają szans utrzymać się na rynku
Na zdjęciu Monika Kalwasińska, analityk DM PKO BP

- Rynek przetwórstwa warzywno-owocowego jest bardzo rozdrobniony. Małe i średnie firmy na dłuższą metę nie mają szans na utrzymanie się na tym konkurencyjnym rynku. W obliczu drożejących surowców mali przetwórcy mogą mieć problem z zapewnieniem stabilności dostaw - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Monika Kalwasińska, analityk DM PKO BP.

REKLAMA

Jej zdaniem pozycja konkurencyjna mniejszych przetwórców jest dużo słabsza niż koncernów z wielu powodów.

- Duże firmy mają o o wiele większą siłę przetargową, co ma znaczenie przy zakupach surowców. Ze względu na skalę zamawianych dostaw są w stanie wynegocjować korzystniesze ceny skupu. Małe firmy nie mają tak dużych możliwości zakupowych, są one bardzo wrażliwe na wahania cen surowców, co prowadzi do problemów z rentownością. Dlatego firmy, których roczne obroty sięgają zaledwie kilkadziesiąt milionów złotych będą miały problem z utrzymaniem się na rynku - mówi Monika Kalwasińska.

Dlatego jej zdaniem zapewne będziemy świadkami konsolidacji na rynku przetworów owocowo-warzywnych.

- Moim zdaniem na polskim rynku szansą na przetrwanie dla niewielkich firm z branży przetwórstwa warzywno-owocowego jest niszowa oferta, która będzie wyrózniała się na tle konkurencji. Jestem przekonana, że kolejne lata upłyną w tej branży pod znakiem konsolidacji. Światowe koncerny i duże polskie firmy są chętne do przeprowadzania akwizycji - mówi Monika Kalwasińska.

To jest odpowiedni moment na konsolidację, gdyż właściciele mniejszych firm, ze względu na problemy, mogą być bardziej skłonni do sprzedaży swoich udziałów i to po niższej, niż wcześniej deklarowali, cenie.

- Pytanie tylko czy firmy rodzinne dojrzeją do decyzji o sprzedaży swojego majątku - mówi Monika Kalwasińska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH