Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta mocno poprawiła wyniki w roku 2013/2014

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-09-2014, 10:38
Atlanta mocno poprawiła wyniki w roku 2013/2014
Rentowność brutto ze sprzedaży Atlanta Poland zwiększyła się do 15,3 proc. z 14,8 proc.

Atlanta Poland zrealizowała w roku obrotowym zakończonym 30 czerwca 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 234 mln zł, czyli o 9,8 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 roku.

- Pomimo nie zawsze sprzyjających warunków rynkowych, spośród których do najistotniejszych zaliczyć należy wahania cen surowców oraz silną konkurencję, spółka odnotowała 18-proc. wzrost sprzedaży realizowanej w segmencie detalicznym i ponad 40-proc. wzrost sprzedaży eksportowej - dywersyfikacja rynków zbytu jest istotnym elementem strategii Atlanta Poland, a konsekwentna realizacja jej elementów, w tym w szczególności utrzymywanie wysokiej specjalizacji w przetwórstwie orzechów i dostarczanie produktów spełniających najwyższe standardy jakości sprawiają, iż Atlanta Poland jest postrzegana nie tylko jako sprawdzony dostawca tych produktów na rynku polskim ale również za granicą, gdzie klientami spółki są rynkowi liderzy w segmencie produkcji słodyczy - mówi prezes Atlanty Dariusz Mazur.

W tym okresie łączny wolumen sprzedaży spółki zwiększył się o 8,4 proc. do 25.787 ton. W analizowanym okresie nastąpił 18-proc. wzrost sprzedaży realizowanej w segmencie detalicznym (z 72.775 tys. zł do 85.706 tys. zł) oraz 6-proc. wzrost sprzedaży w segmencie hurtowym (z 140.337 tys. zł do 148.289 tys. zł) w stosunku do analogicznego okresu 12 miesięcy zakończonego 30 czerwca 2013 roku .

Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 12,8 proc. do 35,7 mln zł, a rentowność brutto ze sprzedaży zwiększyła się z 14,8 proc. do 15,3 proc.

Konsekwencją wzrostu sprzedaży, uzyskania korzystniejszych cen zakupu surowców, obniżenia kosztów sprzedaży, pozostałych kosztów operacyjnych, jak również kosztów finansowych było osiągnięcie przez spółkę zysku netto w wysokości 5,7 mln zł tj. wyższego o 68 proc. w porównaniu z okresem 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 roku.

Atlanta Poland to jedna z największych firm w Polsce zajmująca się hurtowym handlem bakaliami. Udział spółki w rynku kształtuje się na poziomie od kilku do kilkudziesięciu procent w kluczowych pozycjach asortymentowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH