REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Atlanta Poland: Bakalie to rozwojowy rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2014, 13:37
Atlanta Poland: Bakalie to rozwojowy rynek
Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland

- Sytuację na rynku bakalii oceniam jako dobrą. Zainteresowanie bakaliami jest coraz większe, przybywa osób, które regularnie je spożywają. Konsumenci chętnie sięgają po nie jako po naturalną i zdrową przekąskę. Zmienia się także znacząco sposób ich spożywania - kiedyś używane były głównie jako dodatek do ciast, teraz konsumuje się poszczególne bakalie oraz ich mieszanki jako przekąski. W mojej ocenie konsumpcja bakalii rośnie ok 10-12 proc. rocznie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland.

REKLAMA

- Obserwujemy te trendy i regularnie rozszerzamy kategorie dostępnych produktów. Coraz szerzej wchodzimy także w segment przekąsek, zastępując np. chipsy - twierdzi Dariusz Mazur.

Zdaniem prezesa Atlanty Poland coraz więcej produktów bakaliowych zyskuje na popularności a konsumpcja bakalii na świecie rośnie. Takie produkty jak śliwki suszone, migdały, czy morele osiągają obecnie rekordową sprzedaż. To wpływa na wzrost cen produktów.

- Na świecie tworzą się nowe rynki konsumpcji, np. migdałów w Chinach. Również na polskim rynku pojawiają się nowe produkty, które jeszcze niedawno w ogóle nie były znane Polakom, a teraz są coraz łatwiej dostępne, jak np. jagody goji, czy miechunki peruwiańskiej. Kiedyś jedynie okazjonalnie kupowano orzechy brazylijskie, nerkowce, czy orzechy pinii - dziś sprzedaje się je w dużych ilościach - mówi Dariusz Mazur.

Jego zdaniem coraz większe znaczenie ma jakość oferowanych produktów. - Konsumenci są świadomi czego mogą i powinni oczekiwać od dobrych bakalii. Dużą rolę odgrywają również opakowania - poszukuje się coraz bardziej ergonomicznych, a to wymaga od producentów inwestycji nie tylko w nowe maszyny do produkcji opakowań, ale także pomysłów na stworzenie takich, które będą odpowiednie i zostaną docenione przez konsumentów - zapewnia.

Założeniem strategii Atlanty Poland jest dywersyfikacja jeśli chodzi o pozyskiwanie surowców oraz rynki, na które sprzedaje swoje produkty.

- Współpracujemy z wieloma różnymi rynkami i nie jesteśmy zależni od jednego z nich. Nie napotykamy więc obecnie na przeszkody, które utrudniałyby nam prowadzenie biznesu - mówi Dariusz Mazur.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH