Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Atlanta Poland: Bakalie to rozwojowy rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-08-2014, 13:37
Atlanta Poland: Bakalie to rozwojowy rynek
Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland

- Sytuację na rynku bakalii oceniam jako dobrą. Zainteresowanie bakaliami jest coraz większe, przybywa osób, które regularnie je spożywają. Konsumenci chętnie sięgają po nie jako po naturalną i zdrową przekąskę. Zmienia się także znacząco sposób ich spożywania - kiedyś używane były głównie jako dodatek do ciast, teraz konsumuje się poszczególne bakalie oraz ich mieszanki jako przekąski. W mojej ocenie konsumpcja bakalii rośnie ok 10-12 proc. rocznie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland.

- Obserwujemy te trendy i regularnie rozszerzamy kategorie dostępnych produktów. Coraz szerzej wchodzimy także w segment przekąsek, zastępując np. chipsy - twierdzi Dariusz Mazur.

Zdaniem prezesa Atlanty Poland coraz więcej produktów bakaliowych zyskuje na popularności a konsumpcja bakalii na świecie rośnie. Takie produkty jak śliwki suszone, migdały, czy morele osiągają obecnie rekordową sprzedaż. To wpływa na wzrost cen produktów.

- Na świecie tworzą się nowe rynki konsumpcji, np. migdałów w Chinach. Również na polskim rynku pojawiają się nowe produkty, które jeszcze niedawno w ogóle nie były znane Polakom, a teraz są coraz łatwiej dostępne, jak np. jagody goji, czy miechunki peruwiańskiej. Kiedyś jedynie okazjonalnie kupowano orzechy brazylijskie, nerkowce, czy orzechy pinii - dziś sprzedaje się je w dużych ilościach - mówi Dariusz Mazur.

Jego zdaniem coraz większe znaczenie ma jakość oferowanych produktów. - Konsumenci są świadomi czego mogą i powinni oczekiwać od dobrych bakalii. Dużą rolę odgrywają również opakowania - poszukuje się coraz bardziej ergonomicznych, a to wymaga od producentów inwestycji nie tylko w nowe maszyny do produkcji opakowań, ale także pomysłów na stworzenie takich, które będą odpowiednie i zostaną docenione przez konsumentów - zapewnia.

Założeniem strategii Atlanty Poland jest dywersyfikacja jeśli chodzi o pozyskiwanie surowców oraz rynki, na które sprzedaje swoje produkty.

- Współpracujemy z wieloma różnymi rynkami i nie jesteśmy zależni od jednego z nich. Nie napotykamy więc obecnie na przeszkody, które utrudniałyby nam prowadzenie biznesu - mówi Dariusz Mazur.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH